قاضی زاده هاشمی:

کارخانه تولید کیسه خون خاورمیانه، دستاورد برجام در حوزه سلامت است/ باید برای محصول ایرانى بازار ایجاد شود

وزیر بهداشت گفت: راه اندازى بزرگترین کارخانه تولید کیسه خون خاورمیانه، دستاورد برجام در حوزه سلامت است.
 
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سيد حسن قاضى زاده هاشمى وزيربهداشت در مراسم افتتاح بزرگترين كارخانه توليد كيسه خون در خاورميانه در منطقه ويژه اقتصادى پيام با بيان اينكه اميدوارم محصولات با كميت، كيفيت و سرعت بيشترى روانه بازار منطقه شود، گفت: شعار امسال حمايت از كالاى ايرانى بوده و توليد اين محصول در راستاى تحقق اين شعار است.

وى ادامه داد: على رغم همه مشکلات توليد در كشور، اين محصول توليد شد، اگرچه اقتصاد هدف نيست اما راه رسيدن به اهداف و استقلال آزادى و جمهورى اسلامى است، پس تولید داخلی اهمیت فراوانی دارند.

ضرورت به کارگیری استعدادها  برای رسیدن به جایگاه مطلوب اقتصادی در منطقه

هاشمى اظهاركرد: بايد از استعدادها استفاده كنيم تا در بخش اقتصادى در منطقه صاحب جايگاه شايسته تمدن ايرانى وجمهورى اسلامى باشيم.

وزيربهداشت با بيان اينكه فرصت سوزى‌هايى در توليد داشتيم و داريم، گفت: امروز كج سليقه‌اى‌هایی وجود دارد، اگر مى خواهيم از کالای ايرانى حمايت شود بايد ابزار را فراهم كنيم.

وى عنوان كرد : از دكتر طريف، رئيس جمهور و در راس آنها از مقام معظم رهبرى و شوراى عالى امنيت ملى و شوراى نگهبان در موضوع برجام تشكر مى‌كنم، زيرا اين پروژه يكى از دستاوردهاى برجام است و مى توان محصول آن را به اروپا و حتى آمريكا صادر كرد.

استفاده از کالای ایرانی در مرزها هنرمندى نیست

هاشمی ادامه داد: نباید فکر کنیم که ورود سرمایه‌گذار خارجی به کشور تنها نتیجه برجام بوده است بلکه باید برای محصول ايرانى بازار ايجاد شود و صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای منطقه و حتی کشورهای اروپایی و آمریکایی افزايش پيدا كند.

وزیر بهداشت تصريح كرد: اینکه کالای ایرانی در داخل مرزهاى جغرافيايى كشور مصرف شود هنرمندى نیست، زيرا اين موضوع مانع رشدد كيفيت محصول مى شود و ظلم به مردم خواهد بود، چون تنها از راه صادرات است که می‌توان کیفیت کالای ایرانی را بالا برد و به استانداردهای جهانی رسيد.

در جذب سرمایه گذار خارجى باید اعتماد سازی شود

وی با اشاره به ظرفيت هاى خوب مناطق ويژه اقتصادى در جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی گفت: ظرفيت هاى خوبى براى فعاليت شركت توليد كنند كيسه خون در منطقه ويژه اقتصادى گيلان و در جنوب ايران در اروند وجود دارد كه مى توان در حوزه ساخت سرم اقدامات خوبى انجام داد.

هاشمى ادامه داد: در جذب سرمایه گذار خارجى در مرحله اول باید اعتماد سازی صورت بگیرد و در مرحله بعد به سرمایه گذاران اين اطمینان بايد داده شود که سرمایه گذاری آنها به سود منطقی ختم خواهد شد.

وی عنوان كرد: سرمایه گذاری و رونق تولید در کشور در نهایت به اشتغالزایی، تولید ثروت و ورود فناوری مى انجامد که همگی اینها گام هایی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.

وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت توجه به مباحثی که در قانون بودجه در حوزه حمایت از سرمایه گذاری مطرح می‌شود، گفت: ما کمتر هنر این را داریم تا از فرصت‌هایی که برای جذب سرمایه گذار در قانون بودجه گذاشته شده استفاده کنیم که برای تغییر در این فرآیند باید در مرحله اول نگرش خود را تغییر دهیم و براساس قانون عمل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار