مجتمع بین المللی قران کریم در بوشهر ایجاد شود

امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر به مدت سه سال پیاپی عنوان رتبه برتر ترتیل خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان به خود اختصاص می‌دهد، اما با وجود این ظرفیت‌های انسانی هنوز مجتمع قرآنی در این استان وجود ندارد.

مجتمع بین المللی قران کریم در بوشهر ایجاد شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با اعضای ستاد ترتیل خوانی برنامه نوای ملکوت ضمن تقدیر از عوامل این برنامه برای نهادینه کردن و ترویج فرهنگ قرآنی در استان اظهار داشت: استان بوشهر یکی از قطب‌های صحیح در اجرای ترتیل خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر تنها راه نجات انسان و عنصر وحدت بخش مسلمانان را قرآن عنوان کرد و افزود: این موضوع به قدری اهمیت دارد که پیامبر اسلام (ص) در روز قیامت از کسانیکه از قرآن دوری کرده‌اند گلایه می‌کند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه دنیاگرایی انسان را از قرآن دور می‌کند تاکید کرد: به همین سبب توسعه دانش و فرهنگ و فهم و عمل به قرآن همانند دانه‌ای است که انسان می‌کارد و یک سال از ثمرات آن استفاده می‌کند به همین سبب فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان شور خاصی دارد.

امام جمعه بوشهر خواندن، فهمیدن، ایمان و عمل به قرآن را مربع نجات انسان عنوان کرد و گفت: باید این چهار رکن قرآنی را در خود نهادینه کنیم و جامعه را به سمت قرآن خواندن هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه ترتیل خوانی قرآن کریم در استان بوشهر رشد فوق العاده‌ای داشته است ابراز کرد: لازم است این برنامه در شهرستان‌های استان هم به لحاظ کمی و هم کیفی تقویت شود وبا توجه به اهمیت قرآن لازم است برای آینده برنامه ترتیل خوانی قرآن ویژه خواهران نیز برنامه ریزی و اجرا شود.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر را کانون قرآن استان عنوان و تصریح کرد: قرآن از این مکان باید به فضای صحیح جامعه برسد و در حال حاضر ۸۵ درصد مردم استان ترتیل خوانی قرآن کریم در ماه رمضان را از شبکه استانی دنبال می‌کنند و نیاز است این فرهنگ را به داخل خانه‌ها ببریم.

آیت الله صفایی بوشهری بر احداث مجتمع بین المللی قران کریم در بوشهر تاکید کرد و گفت: اداره کل اوقاف با اختصاص زمینی برای این موضوع و دیگر دستگاه‌ها با ظرفیت‌هایی که دارند در این امر کمک کنند تا مجتمعی قرآنی مجهز به کتابخانه و موزه قرآنی، استودیو، سالن آمفی تئاتر، محصولات قرآنی و آموزش قرآن در آن وجود داشته باشد.

امام جمعه با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های قرآنی در استان خاطر نشان کرد: در این راستا همه مسئولان در ترویج فرهنگ و نهادینه کردن آن باید تلاش کنند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر به مدت سه سال پیاپی عنوان رتبه برتر ترتیل خوانی در ماه مبارک رمضان به خود اختصاص می‌دهد تاکید کرد: متاسفانه با وجود این ظرفیت‌های انسانی هنوز مجتمع قرآنی دراین استان وجود ندارد.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر اقدام پلید آمریکا در انتقال سفارت از تلاویو به قدس را محکوم کرد و گفت: این حرکت نابخردانه و لجوجانه است و تمامی کشور‌های جهان اسلام هر اندازه در مقابل آمریکا کوتاه بیایید از آنان امتیاز می‌گیرد.

انتهای پیام/م

مجتمع قرآنی در استان بوشهر ایجاد شود

برچسب ها: آمریکا ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.