برنامه‌های معارفی در صدا و سیمای استان بوشهر توسعه می‌یابد

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بر توسعه کمی و کیفی برنامه‌های معارفی در صدا و سیمای استان بوشهر تاکید کرد.

برنامه‌های معارفی در صدا و سیمای استان بوشهر توسعه می‌یابدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حجت الاسلام رضا خدری بعد از ظهر یکشنبه در نشست با مدیرکل و معاونان صدا و سیمای مرکز بوشهر با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: صدا و سیما در انعکاس اخبار و اطلاعات و آگاهی‌بخشی به جامعه تلاش گسترده‌ای دارد.

وی با تقدیر از تولید برنامه‌های معارفی و پوشش برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه علمیه توسط رسانه ملی خاطرنشان کرد: برنامه‌های دینی و مذهبی با حضور کارشناسان حوزه علمیه می‌تواند اثرگذاری بالایی در جامعه داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به حضور اساتید توانمند کشور در استان بوشهر و برگزاری برنامه‌های مختلف بیان کرد: می‌تواند از این اساتید در برنامه‌های صدا و سیمای بوشهر نیز استفاده کرد.

وی با اشاره به استفاده روزافزون از فضای مجازی و رسانه‌های مختلف اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود از کارشناسان صدا و سیما برای برگزاری دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای در مدارس علمیه استان استفاده شود.

خدری با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های سواد رسانه‌ای به روحانیون در انجام هرچه بهتر رسالت آن‌ها کمک می‌کند افزود: جا دارد که تشکر ویژه‌ای از صدا و سیما در انعکاس برنامه‌های حوزه علمیه داشته باشیم.

استفاده از ظرفیت کارشناسان حوزه علمیه

مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر نیز در این نشست به ارزش و جایگاه حوزه‌های علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: زمینه‌های مختلفی برای توسعه همکاری‌های بین حوزه علمیه و صدا و سیما وجود دارد.

سید حسین ناظر افزود: از جمله موارد همکاری این دو نهاد می‌توان به تربیت افرادی توانمند و کارشناس و مبلغانی در حوزه دین برای پاسخگویی به شبهات مردم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای دانش دینی مردم اشاره کرد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه دارای پشتوانه دینی، مذهبی و فرهنگی بزرگی است، ادامه داد: باید نشست‌هایت عاملی بین حوزه علمیه و صدا و سیما گسترش یابد و به نقطه اشتراکات بیشتری برسیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر افزود: تدوین لیست و بانک اطلاعاتی کارشناسان حوزه دین به عوامل صدا و سیما کمک می‌کند تا متناسب با پتانسیل و توانمندی و تخصص کارشناسان در برنامه‌های تولیدی از ظرفیت آنان استفاده شود.

وی نقش این نهاد در انعکاس و معرفی حوزه علمیه و روحانیت را پررنگ ارزیابی کرد و افزود: با کمک کارشناسان دینی حوزه علمیه می‌توان برنامه‌هایی متناسب و با محتوا برای خانواده و ترویج سبگ زندگی اسلامی تولید کرد البته این مهم در حال انجام است.

حضور کارشناسان دینی در برنامه‌های صدا و سیما

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر نیز به توانایی‌های طلاب و روحانیان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: توانایی‌های مختلفی در یک طلبه وجود دارد که جامعه از آن بی اطلاع است و فقط یک ذهنیت خاصی راجع به روحانیان در بین مردم وجود دارد که نیاز است صدا و سیما با معرفی طلاب نخبه توانایی‌های این افراد را به مردم انتقال دهد.

حجت الاسلام علی آذرشب با تقدیر از تلاش‌های این نهاد در انعکاس و پوشش اخبار حوزه علمیه گفت: صدا و سیما نهاد ارزشمندی است که فعالیت آن در معرض دید همه مردم قرار دارد.

وی خواستار استفاده از ظرفیت اساتید اعزامی کشوری در برنامه‌های صدا و سیما شد و افزود: با توجه به برگزاری جلسات درس اخلاق و کارگاه‌های مشاوره، اساتید متعددی از سطح کشور به مدارس علمیه استان اعزام می‌شوند که می‌توان از ظرفیت و علم و تجربه آن‌ها در برنامه‌های صدا و سیما استفاده کرد.

حجت الاسلام آذرشب بیان داشت: انتظار است صدا و سیما به عنوان یک نهاد ارزشی از افراد و کارشناسانی متدین و با اخلاص دینی بیشتر در برنامه‌های خود استفاده کند.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: قرآن ، احکام شرعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.