نجات جان ۷۰۰ مادر باردار پرخطر در بیمارستان قائم(عج) مشهد

عضو هیات علمی گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: ظرف شش ماه گذشته ۷۰۰ بیمار (مادر باردار پرخطر) که مبتلابه عوارض شدید بوده اند نجات پیدا کرده و در سامانه ایمان ثبت شده اند.

نجات جان ۷۰۰ مادر باردار پرخطر در بیمارستان قائم(عج) مشهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر نفیسه ثقفی افزود: تشکیل تیم بحران در بیمارستان قائم(عج) مشهدبرای اولین بار در دانشگاه انجام شده است و بسیار جای مسرت و خوشحالی دارد.


وی ادامه داد: تیم بحران در صورت نیاز در کمترین زمان بر بالین بیمار حاضر می شود و تمامی بیماران بد حال و پرخطر را عضو هیات علمی و رزیدنت ارشد ویزیت و بیمار تمام مشاوره های لازم را توسط متخصص زنان و جراحان دریافت می کند.

عضو هیات علمی گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: از سال گذشته از سوی وزارت بهداشت بخشنامه‌‌ای تحت عنوان ثبت مادران پرخطر در سامانه ایمان ابلاغ شده است؛ که با افتخار باید اعلام کرد ظرف شش ماه گذشته ۷۰۰ بیمار که دچار به عوارض شدید بوده اند به همت تیم درمان نجات پیدا کرده و در این سامانه ثبت شده اند.

دکتر ثقفی گفت: بحرانی ترین لحظات زندگی، اوج هیجانات و افتخار زنان نائل شدن به جایگاه مادری در هنگام زایمان است و ماماها نیز در حقیقت دستیاران، همراهان و مشاورین متخصصین زنان در لحظه های بحرانی زایمان و تولد نوزاد می باشند.

وی لحظه زایمان را دارای اهمیت بالایی دانست و خاطر نشان کرد: خوشبختانه با اقدامات بسیار خوب وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اعضای هیات علمی زنان در سال های اخیر میزان مرگ و میر مادران باردار به شدت کاهش یافته است و امید داریم خود را به شاخص جهانی در این راستا برسانیم.

عضو هیأت علمی گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تصریح کرد: از عوامل موثر در این خصوص افزایش سطح آگاهی، آموزش مراکز کوچکتر در شهرهای اقماری و بخش هایی است؛ که بیماران در ابتدا به این مکان ها به جهت دریافت مشاوره و مراقبت های دوران بارداری مراجعه دارند.

دکتر ثقفی یادآور شد: در این زمینه اقدام به اعزام تیم های آموزشی جهت شناسایی مادران پرخطر کرده تا ماماها و مراقبین بهداشتی با مادران پرخطر آشنایی پیدا کرده و در زمان طلایی و مناسب بیمار را جهت پیشگیری از خطرات احتمالی ارجاع و یا اعزام کنند.

وی افزود: باید تلاش شود تا امکانات لازم در بیمارستان هایی که از مراکز سطح سه دارای فاصله زیادی هستند افزایش پیدا کند؛ زیرا این فاصله زمانی در هنگام انتقال و ارجاع بیمار زمان طلایی نجات جان مادر باردار را از ما می گیرد و بهتر است با تجهیز این مراکز از بروز این مشکلات جلوگیری کرد.
 
انتهای پیام// ج.ر
 

تشکیل تیم بحران در بیمارستان قائم(عج) برای اولین بار

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.