مقابله به مثل ژاپنی‌ها با وضع تعرفه‌های وارداتی بر کالاهای آمریکایی

ژاپن قصد دارد با وضع تعرفه‌های مالیاتی بر واردات کالاهای آمریکایی به سیاست تجاری جدید واشنگتن واکنش نشان دهد.

مقابله به مثل توکیو با وضع تعرفه‌های وارداتی بر کالاهای آمریکاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، رسانه‌های ژاپنی گزارش دادند توکیو در حال بررسی وضع تعرفه‌های وارداتی بر کالاهای آمریکایی در واکنش به تصمیم آمریکا به وضع تعرفه‌های گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیوم است. گفته می‌شود تعرفه‌های ژاپن ارزشی برابر با 409 میلیون دلار خواهند داشت.

در این گزارش آمده است در حالی که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای آغاز مذاکرات با چین به منظور جلوگیری از وقوع جنگ تجاری آماده می‌شود، ژاپن اعلام کرده است قصد دارد طرح پیشنهادی خود را به سازمان تجارت جهانی ارائه کند.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی ان اچ کی، ارزش تعرفه‌های گمرکی ژاپن معادل تعرفه‌های وارداتی آمریکا علیه توکیو است. این شبکه همچنین اعلام کرد از این تعرفه گمرکی به منظور متقاعد کردن واشنگتن به افزودن نام ژاپن به لیستی از کشورهای معاف از پرداخت تعرفه‌های وارداتی آمریکا استفاده خواهد شد.

بر اساس آمار منتشر شده از دولت آمریکا، ژاپن در سال 2016، چهارمین بازار صادراتی بزرگ آمریکا به شمار می‌رفت؛ به طوری که ارزش صادرات آمریکا به این کشور، بیش از 100 میلیارد دلار بوده است. مواد غذایی، هواپیما، ماشین آلات، دارو و خدمات بیشترین صادرات آمریکا به ژاپن را تشکیل می‌دهند.

یک مقام دولتی اعلام کرد با این‌که توکیو اکنون در حال بررسی انجام اقداماتی در چارچوب قوانین سازمان تجارت جهانی است، تاکنون تصمیم نهایی در این‌باره اتخاذ نشده است.

این مقام در مصاحبه با رویترز گفت: «ما در حالی بررسی تاثیر تعرفه‌های گمرکی آمریکا بر شرکت‌های ژاپنی هستیم، از آمریکا می‌خواهیم معافیت از پرداخت این تعرفه‌ها را برای ژاپن اعمال کند.»

ژاپن اکنون تنها متحد بزرگ آمریکا است که مشمول معافیت مالیاتی ترامپ نشده است. با توجه به روابط نزدیک شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، با ترامپ این مسئله برای بسیاری از ناظران غافلگیرکننده بود.

توکیو در انجام اقدامات چین و اتحادیه اروپا که با تهدید‌های متقابل و مشابه به تصمیم گمرکی آمریکا پاسخ دادند، محتاطانه عمل کرده است.

انتهای پیام/

ژاپن بر واردات کالاهای آمریکایی تعرفه وضع می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار