عزم جدی پلیس در جهت ارتقاء انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از عزم جدی پلیس در اجرای طرح‌های ارتقاء انضباط ترافیکی جهت کاهش سوانح و تصادفات خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ حمید معین زاده، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: روان سازی ترافیک درون شهری و کاهش سوانح موضوعی است که همه شهروندان باید در جهت دستیابی به آن با پلیس همراهی و همکاری کنند.

وی افزود: در این راستا پلیس راهور با شناسایی نقاط حادثه خیز در مرکز استان و با همکاری دستگاه‌های مرتبط یک سری اقدامات را در دستور کار قرار داده که مهمترین آن‌ها پیگیری جهت رفع مشکل تاریکی و عدم نور کافی برخی معابر با هماهنگی اداره برق استان است تا از حوادث به ویژه خطرات عبور عابرین پیاده کاسته شود.

رییس پلیس راهور استان بیان داشت: بهتر است بدانیم تخلفات استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی و همچنین تردد در مسیر‌های غیر مجاز و معابر یکطرفه در موارد بسیاری مسبب حوادث درون شهری بوده اند از اینرو در طرح‌های ترافیکی به شکل جدی با این موارد برخورد می‌شود.

سرهنگ معین زاده یادآور شد: بررسی‌ها و شواهد میدانی نشان می‌دهد موارد استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی بسیار زیاد است و دقیقا همین عامل در وقوع حوادث مختلف مانند خروج از جاده، وقوع واژگونی‌های مرگبار، برخورد با عابر پیاده و دیگر تصادفات جرحی و فوتی نقش داشته است.

وی اظهار داشت: موتورسیکلت سواران هم گاهی با سرعت زیاد، انجام حرکات مارپیچ و عبور از مکان‌های ممنوعه یا محل تردد عابرین، هم برای خود و هم برای دیگران حادثه ساز می‌شوند از اینرو پلیس برابر قانون با این موارد برخورد و موتورسیکلت‌های اعمال قانون شده را برای جلوگیری از تکرار تخلف به پارکینگ منتقل می‌کند.

سرهنگ معین زاده در خصوص رانندگان خطرساز نیز تصریح کرد: برابر قوانین رسیدگی به تخلفات رانندگی، در مواردی که قرائن و شواهد حاکی از حالت غیرطبیعی یا استفاده راننده از مواد مخدر و روان گردان باشد، ماموران پلیس با انجام تست‌های مربوطه و در صورت مثبت بودن تست علاوه بر ضبط گواهینامه و صدور جریمه، فرد را به مقام قضایی نیز معرفی می‌کنند.

وی همچنین از تشدید برخورد با برخی مسائل ناهنجار از قبیل: آلودگی صوتی و دودی کردن زیاد از معمول شیشه‌های خودرو خبر داد و خاطرنشان کرد: این موارد ناهنجار هم مسبب نارضایتی شهروندان و هم زمینه ساز برخی جرائم دیگر می‌شوند که هدف از برخورد با آن‌ها صرفا ارتقاء امنیت فردی و اجتماعی است.
انتهای پیام/ی

انجام تست های روان گردان از رانندگان توسط پلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.