رئیس اجرائی دولت افغانستان حمله تروریستی به یک ورزشگاه در ولایت ننگرهار که به کشته و زخمی شدن بیش از 50 شهروند این ولایت انجامید را محکوم کرد.

«عبدالله» انفجارهای خونین ننگرهار را محکوم کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان حمله تروریستی به یک ورزشگاه در ولایت ننگرهار که به کشته و زخمی شدن بیش از 50 شهروند این ولایت انجامید را محکوم کرد.

در بیانیه عبدالله عبدالله آمده است: با تأسف آگاهی یافتیم که جمعه‌شب در نتیجۀ انفجار مواد جاسازی‌شده در میدان کریکت ولایت ننگرهار، شماری از هموطنان عزیزمان جام شهادت نوشیده و جمعی دیگر زخمی شده‌اند.  این حملات وحشیانه، تروریستی و ضد بشری را که در روز دوم ماه مبارک رمضان به وقوع پیوست، با کلمات تند محکوم می‌کنیم و به قربانیان این رویداد غم‌انگیز، ابراز همدردی و غم‌شریکی می‌نماییم. 

وی افزوده است: طالبان و دیگر گروه‌های همسو و نیابتی‌شان با سازمان‌دهی چنین حملات نفرت‌انگیزی ثابت کرده‌اند که هیچ تفاوتی میان نظامیان، غیرنظامیان، مردان، زنان، کودکان و جوانان این سرزمین قایل نیستند و بدون تفکیک شهروندان کشور را به شهادت می‌رسانند. چنانچه دیشب هواداران و بازیکنان کریکت را هدف قرار دادند.

رئیس اجرائی دولت افغانستان اضافه کرد: مردم افغانستان انتظار داشتند که تروریست ها حداقل در ماه رمضان دست از کشتار و خونریزی بردارند، اما آنها به تکرار ثابت کرده‌اند که هیچ مناسبتی مانع وحشت‌آفرینی آن‌ها نمی‌شود. 

گفتنی است که در نتیجه انفجار سه بمب جاسازی شده در استادیوم کریکت در جلال آباد، هشت تن شهید و ۴۵ تن دیگر زخمی شده اند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.