تحقق برنامه‌های تولید پالایشگاه خانگیران در سال ۹۶

مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: برنامه‌های تولید گاز طبیعی، گوگرد و ذخیره سازی در سال ۹۶ طبق برنامه ۱۰۰ درصد محقق شده است.

تحقق برنامه‌های تولید پالایشگاه خانگیران در سال ۹۶ به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد فرزانه مقدم افزود: در سال گذشته میزان گاز دریافتی از چاه‌های منطقه عملیاتی خانگیران 13 میلیارد و 770 میلیون متر مکعب بوده و مقدار 12 میلیارد و 118 میلیون مترمکعب گاز طبیعی به خطوط انتقال ارسال شده است.

وی گفت: همچنین در مصرف گاز طبیعی پالایشگاه 40 میلیون مترمکعب صرفه جویی شده است.

مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد  میزان تولید میعانات استحصالی از گاز طبیعی را 85 هزار و 170 مترمکعب عنوان کرد افزود: مجتمع گاز شهید هاشمی نزاد به عنوان بزرگترین تولید کننده گوگرد در خاورمیانه به شمار میرود و در سال 96 گوگرد تولیدی این شرکت به میزان 576 هزار و 548 تن بوده است.

فرزانه مقدم با اشاره به نقش واحد ذخیره سازی در تامین پایدار گاز طبیعی در فصل زمستان و پیک مصرف گفت: در سال گذشته یک میلیارد و 721 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در مخزن شوریجه D. ذخیره شد که نسبت به مدت مشابه در سال 95 حدود 25 درصد افزایش ذخیره سازی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در زمستان 96 با توجه به توقف گاز وارداتی، مقدار 75 درصد از گاز ذخیره سازی شده در مخزن شوریجه جهت مصارف خانگی و صنایع برداشت و از طریق خطوط سراسری انتقال گاز به مبادی مصرف ارسال گردید.
 
انتهای پیام//م.ه

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار