معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۶ هزار و ۶۶۷ مسجد در استان موقوفه منفعتی است که اسناد آن در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه کشور به ثبت رسیده است.

بیش از ۶ هزارسند مسجدموقوفه منفعتی خراسان رضوی ثبت شد به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد : حجت الاسلام جمال ایزدی، افزود: مساجد در مجموع وقف محسوب می‌شوند، اما مساجدی که موقوفه منفعتی دارند، اسناد آن در سامانه جامع موقوفات ثبت شده و در این موقوفات، واقفان مسجد ملکی را وقف کرده اند تا عواید آن به ساخت مسجد اختصاص یابد.

وی اظهار کرد: در عین حال ممکن است مساجد وقف شده‌ای در استان باشد که هنوز اقدامات مربوط به ثبت آن‌ها در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان انجام نشده باشد.

وی بیان کرد: این اداره کل متولی ساخت مساجدی است که زمین آن وقف شده یا هزینه‌های ساخت یک مسجد تامین شده، اما مدیریت مساجد وقفی به لحاظ نرم افزاری و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و رسیدگی به امور آن برعهده مرکز رسیدگی به امور مساجد است.

ایزدی با اشاره به کمبود مساجد در برخی نقاط استان گفت: لازم است واقفان در نقاط دورافتاده و محروم نسبت به وقف ملک برای ساخت اهتمام کنند که در این راستا مرکز مشاوره وقف در اداره کل اوقاف ایجاد شده و توصیه‌های لازم را به خیران نسبت به ساخت مساجد در نقاط کم برخوردار دارد.

وی شمار کل موقوفات ثبت شده خراسان رضوی در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه را 24 هزار و 218 موقوفه ذکر کرد.
 
انتهای خبر// ر. ق
 

۶ هزار و ۶۶۷ مسجد در استان موقوفه منفعتی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.