اعترافات تکان‌دهنده اعضای باند فروش نوزادان در مشهد!

اعضای شبکه فروش نوزادان در مشهد با صدور دستورات ویژه قضایی به دام افتادند که ردپای برخی از مستخدمان دولتی نیز در این پرونده به چشم می‌خورد.

اعترافات اعضای باند فروش نوزادان در مشهد!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،ماجرای پرونده حساس اعضای شبکه بزرگ فروش نوزادان  از چهارم اردیبهشت و زمانی آغاز شد که مردی به همراه یک رابط و زنی معروف به خاله برای گرفتن شناسنامه به نام یک نوزاد به اداره ثبت احوال مشهد مراجعه کردند اما در حالی که اختلافی به خاطر مسائل مالی بین مرد رابط و مردی که قرار بود شناسنامه برای نوزادش دریافت کند، رخ داده بود، ماموران ثبت احوال با بررسی مدارک و نام های دیگر شناسنامه والدین کودک متوجه شدند که هم نام یکی از فرزندان ثبت شده در شناسنامه، «فاطمه» است و هم نام مادر کودک «فاطمه» قید شده است.

این گونه بود که کارمند ثبت احوال به ماجرا مشکوک شد و بلافاصله موضوع را به ماموران کلانتری سناباد گزارش داد. دقایقی بعد ماموران اطلاعات کلانتری سناباد وارد عملیات شدند و احمد (مرد رابط) را به همراه «ع- الف» مردی که قرار بود شناسنامه برای فرزندش بگیرد در حالی دستگیر کردند که زن معروف به خاله از محل گریخته بود.

با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا این پرونده با صدور دستوری از سوی قاضی خدابنده (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) به شعبه 215 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارجاع شد. بازپرس با تجربه این شعبه که با همان گزارش اولیه پی به اهمیت موضوع برده بود و احتمال می داد یک باند حرفه ای کودک ربایی یا فروش نوزادان در پس این ماجرا باشد، دستوراتی تخصصی و فنی را برای پیگیری قاطعانه این پرونده به نیروهای اطلاعات کلانتری سناباد صادر کرد.

به دنبال دستورات قضایی گروه ویژه ای از ماموران به سرپرستی رئیس کلانتری تحقیقات گسترده خود را با بازجویی از دو مظنون این حادثه ادامه دادند. بررسی ها مشخص کرد زنی که از محل ثبت احوال گریخته خاله واقعی احمد (فرد دستگیر شده) است بنابراین ماموران انتظامی در یک عملیات هماهنگ خاله را در شهرک شهید رجایی دستگیر کردند و به مقر انتظامی انتقال دادند. این زن که دیگر همه راه های گریز را بسته می دید، در اعترافاتی تکان دهنده از ماجرای خرید و فروش نوزادان با سندسازی جعلی و گرفتن شناسنامه های واقعی خبر داد و پرده از شگردهای متفاوت اعضای این شبکه خرید و فروش نوزادان در مشهد برداشت.

وی در اعترافات خود گفت: من و احمد فقط نوزادان را پیدا می کردیم و در قبال فروش آن ها پولی به دست می آوردیم اما نقش اصلی را مرد 50 ساله ای که ادعای بازنشستگی از ثبت احوال را دارد به همراه زنی معروف به خانم دکتر در این ماجرا ایفا می کنند.

احمد یکی از متهمان درباره چگونگی فروش اولین نوزاد به قاضی شعبه 215 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: من و «ع- الف» (فردی که قرار بود شناسنامه بگیرد) در خدمت سربازی آشنا شده بودیم تا این که من برای مسافرت به یزد رفتم تا از آن جا برای کارگری به چابهار بروم اما در یزد «ع- الف» برایم درد دل کرد که حدود 10 سال از ازدواجش می گذرد ولی هنوز فرزندی ندارد و به خاطر همین موضوع بسیار ناراحت بود. وقتی از «ع- الف» جدا شدم و به مشهد بازگشتم ، موضوع را برای خاله ام تعریف کردم. او هم زوجی را معرفی کرد که قرار بود دختران دوقلویش را بفروشند.

 زن معروف نیز در ادامه اعترافاتش گفت: یک روز به آرایشگاه رفته بودم که در آن جا با زنی که او را خانم دکتر صدا می زدند، آشنا شدم و ماجرای «ع- الف» را که از احمد شنیده بودم برایش بازگو کردم. آن زن هم شماره تلفن زوجی را در تربت جام به من داد.که می خواستند دوقلوهای خودشان را بفروشند. بالاخره با رابطان دیگر موفق شدیم یکی از دوقلوها را به مبلغ هفت میلیون تومان خریداری کنیم تا آن قل دیگر را هم به فرد دیگری بدهیم اما وقتی نوزاد 10 روزه را در مشهد تحویل گرفتیم دوباره با مردی که مدعی بود بازنشسته ثبت احوال است و می تواند از طریق «رابطه» برایمان شناسنامه بگیرد ارتباط برقرار کردیم و ...

بازجویی های تخصصی و اطلاعاتی از متهمان دستگیر شده به جایی رسید که قاضی پرونده دستورات موشکافانه ای را برای دستگیری دیگر اعضای این شبکه صادر کرد و بدین ترتیب ماموران زبده اطلاعات کلانتری سناباد موفق شدند زن معروف به خانم دکتر را در شهرک طالقانی مشهد به دام اندازند.

این زن خانه دار معمولا در آرایشگاه ها و مجالس زنانه طعمه های خود را پیدا می کرد و سپس با ارتباط با دیگر اعضای باند به خرید و فروش نوزادان می پرداخت. بنابراین گزارش، در ادامه ماجرا، ماموران به سراغ مرد 50 ساله رفتند و او که خودش را به نام یکی از بازنشستگان سال 85 اداره ثبت احوال معرفی کرده بود به همراه فردی به نام مهدی دستگیر کردند.


بیشتر بخوانید:۲۶ تن از اعضای شبکه خرید و فروش نوزادان در مشهد دستگیر شدند/فروش نوزادان با قیمت ۲۸ تا ۴۰ میلیون تومان


در بازرسی از منزل مرد 50 ساله و خانم دکتر چندین شناسنامه دیگر مربوط به نوزادان کشف و ضبط شد. در ادامه رسیدگی به این پرونده تاکنون کارمند یکی از ادارات دولتی به همراه 25 نفر دیگر دستگیر شده اند و بررسی ها با صدور دستورات ویژه قضایی در حالی ادامه دارد که 12 شناسنامه از اعضای این شبکه کشف و شش کودک فروخته شده نیز شناسایی شده اند. سرنخ‌های به دست آمده بیانگر آن است افرادی در برخی بیمارستان ها نیز با اعضای این شبکه مرتبط بوده اند که تحقیقات برای شناسایی آن ها آغاز شده است.

از سوی دیگر بررسی ها نشان می دهد اعضای این شبکه که فروش نوزادان را از مبلغ هفت میلیون تومان آغاز کرده بودند در فروش آخرین نوزاد شناسایی شده مبلغ را به 31 میلیون تومان رسانده اند.

همچنین ادامه تحقیقات بیانگر آن است که ردپای فروش نوزادان به استان های یزد، اصفهان و خراسان رضوی کشیده شده است.


قاضی شعبه 215 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد درباره آسیب شناسی این گونه جرایم و چگونگی پیشگیری از آن گفت: در این گونه پرونده ها عده ای به دنبال سودجویی از مشکلات و گرفتاری های مردم هستند وعده ای نیز به خاطر برخی سخت گیری ها در ادارات و نهادها در دام افراد شیاد گرفتار می شوند.

وی افزود: یکی از عوامل اصلی ریشه یابی این گونه جرایم که تبعات و پیامدهای خطرناکی نیز در پی دارد به ناکارآمد بودن قوانین فرزند خواندگی باز می گردد که باید نمایندگان مجلس در این باره با جدیت وارد شوند و به اصلاح آن بپردازند. البته از سوی دیگر نیز برخی سخت گیری هایی در ادارات و نهادهای مربوط وجود دارد که شاید با بخشنامه و آیین نامه قابل حل باشد و مسئولان باید برای تسهیل در اعطای فرزند خواندگی چاره اندیشی کنند در غیر این صورت افرادی به دلیل ناآگاهی از قانون یا رسیدن به خواسته های خود دست به کارهای غیرقانونی می زنند که تبعات منفی زیادی دارد.

منبع:خراسان

انتهای پیام/

ناگفته های فعالان در شبکه فروش نوزادان

برچسب ها: حوادث ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۵:۰۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
بچه رو خریدند ازیک خانواده ی نیازمند وفروختندبه یک خانواده ی بی بچه. ؟ مشکلات رو حل کنید که مردم بچشونو نفروشند. کلیه نفروشن. کبد نفروشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
این ها رو باید با اشد مجازات اعدام کرد .
Germany
ناشناس
۱۰:۴۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
این باند قطعا قبلا هم اینکارها را از سالیان دور انجام داده اند
حتما پیگیری شود
یکی از همشهریان ما بیست سال پیش فرزند دخترحدود هشت نه ساله اش در مشهد گم شد و هرگز پیدا نشد به احتمال خیلی قوی ربوده شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
دادستان قاضی القضات باید 26 نفر رو اعدام حکم صادر کنه
آخرین اخبار