در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توضیحات عضو شورای شهر در مورد تخلف بانک شهر

علیخانی گفت: اگر مردم یا بانک‌ها نسبت به تخلف بانک شهر شکایتی دارند، آماده رسیدگی به شکایات آن‌ها هستیم.

توضیحات عضو شورای شهر در مورد تخلف بانک شهربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طبق قانون فضای معابر، پیاده‌روها فضایی عمومی هستند و هیچ شخص حقیقی و یا حقوقی حق ندارد بخشی از این فضا را اشغال و از آن منفعت شخصی کسب کند.

این نوع اشغال فضای عمومی به اصطلاح سد معبرخوانده می‌شود و شهرداری‌ها موظف به رفع سد معبر هستند.

در بسیاری از مواقع شاهد اشکال مختلفی از سد معبر نظیر دستفروشی و یا بساط گستری مغازه داران در پیاده‌روها هستیم که این موارد معمولا با دخالت ماموران شهرداری رفع شده و یا در بعضی از مواقع با توقیف اجناس این افراد، اقدام به رفع سد معبر می‌شود.

یکی از مظاهر سد معبر در سطح شهر تهران گسترش کیوسک‌های بانک شهر در فضای معابر عمومی و پیاده روها است که علاوه بر قانون‌شکنی، عبور و مرور شهروندان را مختل کرده است.

از سویی دیگر با گذشت چند سال از گسترش چنین پدیده‌ای هیچگاه شاهد اقدامی مناسب از سوی ماموران رفع سد معبر شهرداری به منظور بر چیدن این کیوسک‌های مزاحم نبوده‌ایم.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص عدم برخورد شهرداری با این سد معبر اظهار کرد: چون این مورد در دوره مدیریت شهری قبلی صورت گرفته و ما هم تاکنون گزارشی در این خصوص نداشتیم، لذا برخوردی صورت نگرفته است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: اگر از طرف مردم و یا بانک‌ها نسبت به این وضعیت اعتراضی وجود داشته باشد، حتما رسیدگی می‌کنیم، اما تاکنون گزارشی دریافت نکرده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار