هشدار؛

هرگز این وسیله‌هایتان را به کسی امانت ندهید

از جمله چیزهایی که همه می دانند نباید از کسی قرض گرفت یا به کسی قرض داد شانه و مسواک است به جز این‌ها وسایل شخصی دیگری هستند که خودمان را مجاز می دانیم از دیگران امانت بگیریم در حالی که هرگز نباید این کار را بکنیم.

هرگز این وسیله‌هایتان را به کسی امانت ندهیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لیستی از وسایل شخصی که نه تنها باید آن ها را تمیز و پاکیزه نگه داریم بلکه هیچوقت نباید آن ها را با کسی به اشتراک بگذاریم حتی با نزدیک ترین دوستان و اقوام.

هدفون

جرم گوش هر شخصی تعادل فلور باکتریایی منحصر به خود را دارد. زمانی که هندزفری خود را با دیگران به اشتراک می گذاریم این تعادل را به هم می زنیم و در نتیجه عفونت گوش می گیریم. می توانید جرم های روی هدفون را با استفاده از پنبه آغشته به هیدروژن پراکسید از بین ببرید. اگر زیاد از هدفون استفاده می کنید حداقل هفته ای یک بار آن را تمیز کنید.

کلیپس و بیگودی

همه می دانیم که استفاده از شانه دیگران کار ناپسندی است. کلیپس و بیگودی و تمام وسایل آرایش مو نیز همینطور هستند چون در تماس مستقیم با مو و کف سر هستند. قارچ و شپش به راحتی از طریق شانه، کلیپس، کش مو، بیگودی و لوازم آرایش مو به دیگران منتقل می شود. کش موها باید هر چند هفته یک بار شسته شوند البته بستگی به میزان استفاده دارد. کلیپس و بیگودی را هم با مایع صابون شستشو دهید.

حوله

حوله رطوبت بدن را جذب می کند و افزایش رطوبت حمام حوله را به مکانی برای رشد قارچ ها و باکتری ها می کند. به پیشنهاد کارشناسان بهداشت حوله حمام را هر ۳ الی ۴ چهار روز تعویض کنید و آن ها را در معرض آفتاب و یا در مکانی خشک نگهداری کنید. حوله ها را بعد از هر بار مصرف خشک کنید و بعد از شستشو اتو بکشید.

وسایل مانیکور و آرایش

موچین، ناخنگیر، اپیلاتور و تیغ های آرایشی هر فردی مخصوص خودش است و فقط باید توسط خودش استفاده شود نه شخص دیگری. این ابزارها وقتی زیاد استفاده می شوند با میکروسکوپ می توان ذرات خون روی آن ها را مشاهده کرد. اگر می خواهید گرفتار تبخال و باکتری نشوید از این نوع وسایل دیگران استفاده نکنید و پس از هر بار استفاده با الکل آن ها را تمیز کنید.

وسایل مراقبت از پوست

پدهای آرایشی، برس های پاک کننده صورت، غلتک های ماساژ بعد از مدت کوتاهی آغشته به باکتری های پوستی می شوند و در نتیجه روی پوست آکنه و جوش ایجاد می کنند. برای جلوگیری از این مشکل بعد از هر بار استفاده آن ها را با مایع صابون شستشو دهید و بهتر است ۲ یا ۳ ماه یک بار آن ها را تعویض کنید.

دمپایی رو فرشی

طبیعی است که میهمان ها از دمپایی های روفرشی داخل خانه استفاده کنند بنابراین بهتر است دمپایی مخصوص میهمان جداگانه داشته باشید. زمانی که دمپایی می پوشید پاها ناخودآگاه عرق می کنند و دمپایی مکانی برای رشد باکتری می شود. سعی کنید با پاهای خیس دمپایی نپوشید یا به مدت طولانی نپوشید تا از رشد باکتری جلوگیری شود. هر ۶ ماه یک بار دمپایی را عوض کنید و مرتب آن ها را بشوئید

منبع:بدونیم

انتهای پیام/

چیزهایی که هرگز نباید به کسی امانت بدهید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.