کاهش ۴۷ درصدی تصادفات فوتی در فارس

رئیس پلیس راهور استان فارس از کاهش ۴۷ درصدی تصادفات فوتی درون شهری طی سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ مصطفی عباسی رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حوادث رانندگی درون شهری در استان ۹ درصد، تصادفات فوتی ۴۷ درصد، تصادفات جرحی ۶ درصد و تصادفات خسارتی نیز ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی افزود: با طرح‌های انجام شده توسط پلیس راهور فارس، آموزش‌های عمومی، اطلاع رسانی در خصوص مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از دوربین‌های نظارتی سطح شهر، با کاهش حوادث رانندگی درون شهری مواجه بوده ایم.

رئیس پلیس راهور استان فارس تصریح کرد: بیشترین تصادفات فوتی در سال جاری را به ترتیب موتورسیکلت ۴۹ درصد و عابر پیاده ۳۳ درصد شامل می‌شوند.

سرهنگ عباسی با اشاره به مهم‌ترین علل تصادفات، تصریح کرد: رعایت نکردن حق تقدم، بی توجهی به جلو، سرعت و سبقت غیر مجاز و رعایت نکردن فاصله طولی از مهم‌ترین علل تصادفات است.

وی با اشاره به لزوم توجه رانندگان، راکبان و عابران پیاده به مقررات راهنمایی و رانندگی، افزود: بستن کمربند ایمنی و استفاده نکردن از تلفن همراه در هنگام رانندگی، رعایت سرعت مجاز و مطمئنه، توجه به جلو و استفاده از کلاه ایمنی توسط راکب و ترک نشین موتورسیکلت از جمله عوامل کاهش تصادفات است.

رئیس پلیس راهور فارس گفت: هم اکنون در سطح استان طرح‌های تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در حال انجام است و دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات در میادین، تقاطع ها، بلوار‌ها و بزرگراه‌ها فعال و با تخلفات سرعت غیر مجاز رانندگان برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ن

کاهش تصادفات در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.