گره به کار کشت تابستانه خوزستان افتاد

نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز از محقق شدن حداقل کشت تابستانه کشاورزان استان تنها با حذف ۵۰ درصد نیشکر در حوضه کارون خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید عزیز موسوی،  نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: در حوزه کارون که ۱.۵ میلیارد متر مکعب آب برای کشاورزی و نیشکر در نظر گرفته شده هیچ چاره ای جز حذف حداقل ۵۰ درصد مزارع نیشکر نداریم وگرنه کشاورزان در کل مسیر رود کارون حتی امکان یک هکتار کشت فصلی را هم نخواهند داشت.

وی با اشاره به بحران آب در استان بیان داشت: منابع آب در حوضه های مختلف استان به جز کرخه وضعیت بحرانی دارد و به نظر می رسد در حوضه کارون و دز اگر بخواهیم به کشاورزان برای کشت تابستانه آبی برسد ناچار به محدود کردن مزارع نیشکر هستیم .

موسوی افزود: شرکت های نیشکری با اعمال مدیریت بهره وری آب بتوانند بدون اینکه دچار ضرر و زیان شوند از این بحران عبور کنند و شرکت های نیشکری را از سرمایه های ارزشمند استان هستند که این کار از روی اجبار طبیعت است که گریزی از آن نیست.

نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز در پایان عنوان کرد: از تمام کشاورزان خواستاریم به دلیل محدودیت شدید منابع آبی از کشت محصولات پرآب بر خصوصا شلتوک خودداری کنند.

انتهای پیام/م

موج بی آبی در استان خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار