سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: سه نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی در کشور‌های مختلف بامحوریت استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی با محوریت خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی رسولیان افزود: نخستین نمایشگاه درتاشکند پایتخت ازبکستان مرداد ماه برگزار می‌شود و نمایشگاهی هم در شهریور ماه در شهر دوشنبه تاجیکستان برپا خواهیم کرد.

وی گفت: سومین نمایشگاه هم در شهر قازان تاتارستان برگزار خواهد شد و کشور‌های هدف محل برپایی این سه نمایشگاه به صورت هدفمند انتخاب شده از این رو که ازبکستان با 30 میلیون جمعیت به عنوان بازار قدیمی که اخیرا دوباره سطح همکاری‌ها بین دو کشور در حال افزایش است مورد توجه است.

سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی افزود: برای ورود جدی به این بازار و توسعه مناسبات برنامه ریزی شده و ظرفیت‌های خوبی در حوزه مصالح ساختمانی، ماشین آلات خط تولید، دارو‌های دامی و انسانی و بخش‌های دیگر در این کشور وجود دارد.

رسولیان گفت: تاجیکستان نیز جزو بازار‌های مهم خراسان رضوی است و این حضور و مناسبات باید تداوم یافته وتقویت شود و با توجه به اینکه طی دو سال گذشته نمایشگاهی در این کشور نداشتیم، امسال بر اساس درخواست رئیس اتاق بازرگانی این کشور نمایشگاه خوبی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران را با محوریت اتاق بازرگانی خراسان رضوی در این کشور برگزار کنیم.

وی افزود: تاتارستان نیز یکی از بازار‌های مهم استان به عنوان مرکز روابط ایران با روسیه است که در سال گذشته نخستین نمایشگاه را در این جمهوری برپا کردیم و بر اساس تفاهمی که صورت گرفته امسال هم این نمایشگاه برگزار می‌شود.

سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: در عین آنکه با تفاهمنامه ایران با اوراسیا این منطقه بازار جدیدی تلقی شده و زمینه‌ای برای حضور موثر ما است.

رسولیان گفت: مجری این رویدادها، شرکت نمایشگاه‌های بین المللی مشهد با مجوز سازمان توسعه تجارت و محوریت خراسان رضوی است و تسهیلاتی برای حضور واحد‌ها و تشکل‌های خصوصی در این نمایشگاه از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی و نیزسازمان توسعه تجارت تعیین شده است.

وی افزود: در عین حال برای تشکل‌های بخش خصوصی نیزبرای شرکت در این نمایشگاه‌ها تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تلاش بر آن است همزمان با نمایشگاه، با برگزاری سمینار‌ها و همایش‌های تجاری زمینه بهتری برای برقراری تعاملات و ارتباطات بین بخش‌های خصوصی فراهم شود.

انتهای پیام//م. ن
 

برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی در کشور‌های همسایه

برچسب ها: استانداری ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.