دریافت وام ۵۰ میلیون یورویی مترو قم از چین به‌منظور خرید تجهیزات

اعضای شورای شهر قم به شهرداری مجوز دادند تا تفاهم‌نامه‌ای با یکی از شرکت‌های چینی برای تامین تجهیزات قطار شهری قم منعقد کند.

به  گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ عبدالله جلالی در چهل و نهمین جلسه رسمی و علنی و شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: پنجشنبه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر بوده که به‌روز مقاومت نام‌گذاری شده که باید همواره موردتوجه و تقدیر قرار گیرد.

وی با اشاره به مسئله اخذ مجوز تفاهم‌نامه فی‌مابین شهرداری قم و شرکت نورینکو چین به‌منظور خرید تجهیزات و احداث پروژه‌های عمرانی شهرداری قم ادامه داد: این‌ یکی از سه روشی بوده که برای خرید واگن در نظر گرفته‌شده که البته اولویت نخست هم نیست اما درصورتی‌که راه‌های دیگر محقق نشود چاره‌ای جز تأمین تجهیزات از این مسیر نیست.

رئیس شورای شهر قم با تأکید بر دشواری‌های خدمات‌رسانی به زندان‌های شهر قم گفت: کار زندان‌ها امری سخت و دشواری بوده که باید قدردان تمام زحمات کارکنان این عرصه از مسائل اجتماعی بود.

وی با تأکید بر مشکلات و سختی‌های دسترسی به زندان‌های شهر قم ابراز کرد: برای حل مشکلات حمل‌ونقل زندان‌ها باید راهکارهای واقعی تنظیم و اجرا کرد چراکه امروزه این بخش از خدمات‌رسانی شهری با مشکلات جدی  روبه‌رو است که معضل حمل‌ونقل از مهم‌ترین مشکلات پیش رو است.

رئیس شورای شهر قم ادامه داد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم  باید بستر بازدید اعضای شورای شهر قم از زندان‌های شهر قم را در ماه مبارک رمضان ایجاد کنند.

 جلالی خاطرنشان کرد: تخریب فوری حمام عمومی اطراف مسجد رضوی یکی از اقدامات ارزنده شهرداری منطقه 7 بوده که این مسئله یکی از مطالبات اصلی مردم این منطقه بوده است.

عضو شورای شهر قم نیز در این جلسه تأکید کرد: در زمینهٔ بازپرداخت فاینانس کشور چین نباید ترسی به دل راه داد چراکه برای موفقیت در کارها و انجام کارهای بزرگ‌راهی جز ریسک‌پذیری نیست.

علیرضا احمدی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت فاینانس برای ادامه عملیات پروژه مترو قم گفت: نباید با برخی اقدامات اشتباه سبب این شد که وضعیت مترو قم نیز مانند مونوریل نیمه‌کاره باقی‌مانده و به حال خود رها شود.

انتهای پیام/ الف

برای حل مشکلات حمل‌ونقل زندان‌ها باید راهکارهای واقعی تنظیم و اجرا کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.