تیراندازی در آمریکا ۵۷ برابر دیگر کشور‌های صنعتی است!

نتایج بررسی‌های اخیر حاکی از آن است که سطح تیراندازی‌ها در آمریکا ۵۷ برابر دیگر کشور‌های عضو «گروه ۷» است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان   به نقل از سی ان ان، روند ادامه‌دار تیراندازی ها در آمریکا به یک معضل بزرگ تبدیل شده است و فقط در سال جاری میلادی به طور میانگین یک نفر در هفته بر اثر خشونت های مرتبط با حمل سلاح در این کشور کشته شده است. اما اگر تیراندازی ها در آمریکا را با دیگر کشورهای عضو گروه 7 (G7) که رشد اقتصادی بالایی هم دارند مقایسه کنیم به نتایج جالب تری دست می یابیم. این کشورها شامل آمریکا، کانادا، ژاپن، آلمان، ایتالیا، فرانسه و انگلیس هستند.

در واقع تیراندازی هایی که از یک ژانویه سال 2009 تا 21 مه سال 2018 در این کشورها رخ داده است با یکدیگر مقایسه شد و نتایج آن نشان داد که دست کم 288 مورد تیراندازی در آمریکا در این بازه زمانی به وقوع پیوسته است. این بدان معناست که تیراندازی ها در آمریکا 57 برابر دیگر کشورهای گروه 7 است. این آمار شامل همه تیراندازی هایی است که در آنها دست کم یک نفر زخمی شده اند.

تیراندازی در آمریکا ۵۷ برابر دیگر کشور‌های صنعتی است!

وبسایت سی ان ان برای دستیابی به این نتایج گزارشهای رسانه ها و داده های چندین مؤسسه شامل «آرشیو خشونت های مرتبط با اسلحه» را بررسی کرده است.

حمل آزادانه سلاح در آمریکا عواقب جبران ناپذیری به دنبال داشته است و تاکنون افراد بی گناه زیادی در همه رده های سنی در تیراندازی های این کشور جان خود را از دست داده اند. چند روز پیش هم در تیراندازی در یک مدرسه در ایالت تگزاس آمریکا دست کم 10 نفر کشته شدند. پیش از آن هم در تیراندازی در یک مدرسه در ایالت پارکلند فلوریدا 17 نفر کشته و دهها نفر مجروح شدند. این تیراندازی ها در آمریکا باعث برگزاری اعتراضات سراسری به آزادی حمل سلاح شد که به نظر می رسد هیچ کدام از این اعتراضات نتیجه‌ای به دنبال نداشته است و مقامات آمریکایی هیچ تلاشی برای اعمال محدودیت در حمل آزادانه سلاح نمی کنند.


انتهای پیام/

نسبت تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا در مقابل دیگر اعضای جی 7

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار