برنی سندرز: انجمن ملی سلاح مقصر خشونت‌های مرتبط با اسلحه در آمریکاست

سناتور دموکرات آمریکایی از انجمن ملی سلاح به دلیل کوتاهی در یافتن راهکاری به منظور مقابله با خشونت‌های مرتبط با حمل سلاح انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «برنی سندرز»، سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا، روز گذشته (یکشنبه) در مصاحبه‌ای از «انجمن ملی سلاح» به دلیل کوتاهی در ارائه راهکاری در کنگره برای مقابله با خشونت های حمل سلاح انتقاد کرد.

وی در مصاحبه با شبکه «ان بی سی» اعلام کرد: اینکه دانش آموزان دیگر از تیراندازی های داخل مدارس متعجب و شوکه نمی شوند، غیرقابل توصیف است. مقصر آن در این سه کلمه خلاصه می شود: انجمن ملی سلاح. دونالد ترامپ و جمهوری خواهان هم به دلیل اینکه نتوانسته اند مقابل این انجمن بایستند، مقصرند. این واقعا تأسف آور است. آنها هیچ اقدامی برای کنترل حمل سلاح نکرده اند. اما مردم آمریکا در این راه با یکدیگر متحد خواهند بود.

برنی سندرز این اظهارات را به دنبال تیراندازی مرگبار هفته گذشته در مدرسه ای در ایالت تگزاس آمریکا بیان کرد. در این تیراندازی 10 نفر کشته شدند. ماه گذشته هم تیراندازی مرگبار دیگری در مدرسه ای در پارکلند فلوریدا رخ داد که به کشته شدن 17 نفر و مجروح شدن دهها نفر دیگر منجر شد. به دنبال این تیراندازی، معلمان و دانش آموزان زیادی در اعتراض به آزادی حمل سلاح در این کشور تظاهرات کردند. دونالد ترامپ در واکنش به این اعتراض ها پیشنهاد مسلح کردن معلمان مدارس را مطرح کرد که این موضوع نیز با اعتراضات گسترده ای مواجه شد.

خشونت های مرتبط با حمل سلاح در آمریکا به قدری در سال جاری میلادی زیاد شده است که پیشتر نتایج یک پژوهش که بوسیله روزنامه «واشنگتن پست» و با استناد به داده های وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) انجام شد، نشان داد در سال 2018 تعداد افرادی که در مدارس آمریکا کشته شده اند نسبت به افرادی که در ارتش این کشور جان خود را از دست داده اند، بیشتر است.

قوانین حمل آزادانه اسلحه در آمریکا و خشونت های مرتبط با آن یک معضل اجتماعی جدی در این کشور تلقی می شود و مقامات آمریکایی به جای یافتن یک راهکار برای آن، فقط به انتشار پیامی برای همدردی با بازماندگان حوادث مرتبط با آن بسنده می کنند!

انتهای پیام/

انتقاد برنی سندرز از قوانین حمل آزادانه سلاح در آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار