کره شمالی اعلام کرد خلع سلاح هسته‌ای این کشور ربطی به اقدامات و تحریم‌های آمریکا علیه پیونگ‌یانگ ندارد.

پیونگ یانگ: آمریکا برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی از موضع قدرت سخن نگویدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک پست، کره شمالی اعلام کرد تمایل این کشور برای کنار گذاشتن سلاح‌های هسته‌ای ربطی به تحریم‌های دولت آمریکا علیه پیونگ‌یانگ ندارد و به واشنگتن هشدار داد افکار عمومی را در این رابطه گمراه نکند. پیونگ یانگ این ادعای ترامپ را که کره شمالی تحت تاثیر تحریم‌های فلج کننده آمریکا وادار شد پای میز مذاکره بیاید را رد کرد و گفت آمریکا نباید عمداً با استقرار تجهیزات راهبردی خود در کره جنوبی و مطرح کردن مسائل حقوق بشری این کشور را تحریک کند.

یک سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در این خصوص گفت: «چنین اقدامی فقط به یک شکل تفسیر می‌شود آن هم تلاشی خطرناک برای خراب کردن جو مثبتی که به وجود آمده و همه چیز را به خانه اول باز می‌گرداند».

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی در ۲۷ آوریل دیدار کردند و متعهد شدند برای خلع سلاح هسته‌ای کامل شبه جزیره کره تلاش کنند. کره شمالی همچنین به آمریکا گفته است تمایل این کشور برای برقراری صلح را گواهی بر ضعف آن به حساب نیاورد. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در نشست سالانه انجمن ملی سلاح این کشور از موضع قدرت سخن گفت و اعلام کرد کره شمالی را به اجبار پای میز مذاکره کشانده است.

انتظار می‌رود دونالد ترامپ و کیم جونگ اون اواخر ماه جاری یا اوایل ماه ژوئن برای مذاکره درباره مسئله هسته‌ای پیونگ یانگ دیدار کنند. رئیس جمهور کره جنوبی نیز در ۲۲ ماه مه به کاخ سفید می‌رود تا با ترامپ درباره مذاکره با کیم گفتگو کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار