نخستین جراحی هیستروسکوپی در سبزوار انجام شد

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: برای نخستین بار عمل هیستروسکوپی در مرکز آموزشی درمانی واسعی این شهر با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دکتر ژیلا آگاه افزود: با مراجعه خانم جوانی با علائم بیماری به بیمارستان و همچنین انجام سونوگرافی‌های متعدد یک توده در داخل رحم این بیمار مشاهده شد.

وی ادامه داد: پس از انجام معاینات و اقدامات لازم بر روی بیمار توده داخل رحم با دستگاه هیستروسکوپ و اجرای تکنیک‌های لازم با موفقیت خارج شد.

جراح و فلوشیپ انکولوژی زنان با اشاره به بهبودی حال بیمار گفت: عمل هیستروسکوپی نوعی عمل جراحی است که حداقل آسیب را به بیمار وارد می‌کند و زمان بهبود بسیار سریع است. در این نوع عمل، چون هیچ شکافی در شکم ایجاد نمی‌شود، درد پس از جراحی به حداقل رسیده و عفونت ناشی از زخم نیز ایجاد نمی‌شود.
 
دکتر ژیلا آگاه تصریح کرد: از هیستروسکوپی برای بررسی پوشش داخلی رحم، آسیب‌های درون رحمی و بررسی حفره رحم نیز جهت بیمارانی که مشکل بارداری دارند استفاده می‌شود.

گفتنی است 37 مرکز بهداشتی و درمانی، 193 خانه بهداشت و شش بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی فعالیت دارند.
 
انتهای پیام// ج.ر
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.