درخواست مداخله‌جویانه گوترش برای خلع سلاح حزب‌الله لبنان

دبیرکل سازمان ملل از کشورهای حامی مقاومت لبنان خواست تا کمک کنند حزب‌الله تبدیل به تشکلی سیاسی شود و سلاح خود را کنار بگذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در سخنانی بدون آنکه نامی از ایران ببرد، از کشورهای حامی حزب الله -که در برابر تجاوزگری‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در منطقه مقاومت می‌کند-  خواست تا کمک کنند این جنبش به تشکلی سیاسی- مدنی تبدیل شود.

وی در سندی که به تازگی به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داد،  در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفته است: از کشورهای منطقه که ارتباطی نزدیک با حزب الله دارند، می خواهم به این سمت بروند که این مجموعه مسلح به حزبی سیاسی- مدنی تبدیل شود.

وی در ادامه مدعی شد این کار در جهت منفعت لبنان و صلح و امنیت منطقه خواهد بود.

وی همچنین در ادامه ادعاهای خود گفت: حفظ حزب الله با توانایی های نظامی و پیشرفته و خارج از نظارت دولت، منبع نگرانی های شدیدی است.

گوترش همچنین از حزب الله و تمامی طرف های ذی ربط خواست وارد هیچ فعالیت نظامی داخل یا خارج از لبنان  نشوند.

وی در ادامه ادعاهای بی اساس خود گفت: «وجود سلاح خارج از کنترل دولت (لبنان) همراه با حضور شبه نظامیان مسلح، امنیت شهروندان لبنانی را در خطر قرار می دهد. من از دولت و نیروهای مسلح لبنان می خواهم تمامی اقدامات ضروری را برای جلوگیری از در اختیار داشتن سلاح از سوی حزب الله و سایر گروه های مسلح و نیز جلوگیری از ایجاد توانایی های نظامی خارج از کنترل دولت بکار بندند»

انتهای پیام/

درخواست مداخله‌جویانه گوترش از کشورهای حامی حزب‌الله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار