تمدید پروانه فعالیت کارواش ها در گرو استفاده از بازچرخانی آب است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: امسال به هیچوجه مجوز استفاده از آب تصفیه شده شهر برای مصارفی چون کارواش ها، قالیشویی ها داده نمی شود.

تمدید پروانه فعالیت کارواش ها در گرو استفاده از  بازچرخانی آب است علیرضا تخت شاهی  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  با اشاره به ساماندهی  مشاغلی که از آب تصفیه شده شهری استفاده می کنند گفت: آبی که در کارواش تبدیل به فاضلاب می‌شود، نیاز به تصفیه دارد چراکه  دارای حجم زیادی از روغن گریس و مواد شوینده است تصفیه این پساب تولید شده و استفاده از آب شرب از معضلات این مشاغل است.

وی افزود: به استناد قانون نحوه برخورد با انشعابات غیرمجاز با هرگونه انشعاب غیرمجاز برخورد قانونی می کنیم و اجازه نمی دهیم مشاغلی چون قالیشویی و کارواش برای شستشوی خودروها و فرش ها از آب شرب استفاده کنند.

 تخت شاهی با بیان اینکه برای این قبیل مشاغل، می توان از آب های بازچرخان استفاده کرد، افزود: یکی از شرایط اخذ و تمدید پروانه فعالیت کارواش ها، بازچرخانی آب است و به همین منظور کارواش ها ملزم به نصب دستگاه های جدیدی هستند که می تواند آب مصرف شده در شست و شوی خودروها را با بهره گیری از فن آوری نانو تا 60 مرتبه تصفیه و مورد استفاده قرار دهد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه، بیان کرد: ترغیب شهروندان به استفاده از کارواش هایی که از سیستم بازچرخان آب استفاده می کنند، به جای شستن خودرو در منزل باعث می شود تا میزان مصرف آب برای شستن هر خودرو از 300 به 30 لیتر کاهش یابد.

انتهای پیام/ز

 

برخورد با انشعابات غیرمجاز آب در استان کرمانشاه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار