دادستان کرمانشاه؛

روند انسداد چاه‌های غیرمجاز درکرمانشاه رضایت‌بخش نیست

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از فرایند کُند و مسدود کردن چاه‌های آب غیرمجاز در کرمانشاه انتقاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ محمد حسین صادقی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان که در دادسرای عمومی وانقلاب کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به تشکیل پرونده برای ۵۸۵ نفر از متصرفین اراضی ملی در سال ۹۶، اظهار کرد: همچنین در این سال با احکام صادره از مراجع قضایی ۳۸۵ هکتار از اراضی ملی که برخلاف قانون به تصرف افراد درآمده بود، رفع تصرف بعمل آمده است
وی همچنین با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸۳ فقره پرونده تغییر کاربری در دستگاه قضایی استان تشکیل شد، ادامه داد: ۳۵ هکتار از اراضی ملی که کاربری مزروعی آن برخلاف قانون تغییر یافته بود با حکم قضایی به وضع سابق خود اعاده شده است.
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه  گفت:پس از اجرای حکم، رفع تصرف از اراضی یا اعاده وضع به حال سابق و جلوگیری از تصرف مجددبا پایش مستمر باید در دستور کار ادارات مربوطه باشد به منظور نظارت براین امر یکی از دادیاران دادسرا با حضور سرزده درمحل‌های اجرای حکم موضوع را بررسی خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید از توسعه و گسترش بافت‌های حاشیه‌ای در اطراف شهر کرمانشاه که با تغییر کاربری اراضی زراعی وقطعه بندی وتفکیک غیرقانونی آن رخ می‌دهد با جدیت برخورد کرد، گفت: از دستگاه‌های ذیربط انتظار می‌رود با اهتمام بیشتری درخصوص موارد یاد شده اقدام کنند.
صادقی در ادامه با اشاره به بارش‌های مناسب یک ماه اخیر در کرمانشاه، عنوان کرد: هرچند بحمد الله در طی یک ماه اخیر بارش‌های خوبی در سطح استان داشتیم، اما حسب اعلام کارشناسان مربوطه کمبود ذخایر آب زیرزمینی بدین ترتیب و به آسانی جبران نمی‌شود.
دادستان عمومی وانقلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشتر مصرف آب در حوزه کشاورزی است، بر لزوم مدیریت بهینه‌ی مصرف دراین بخش وایجاد ممنوعیت یا محدودیت در کشت‌های پر آب بر توسط جهاد کشاورزی تاکید کرد.
وی همچنین با بیان اینکه عملکرد شرکت آب منطقه‌ای در زمینه مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز رضایت بخش نیست، تا کید کرد: سال گذشته ۴۲۹ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شد که در مقابل فراوانی تعداد چاه‌های غیرمجاز درحد انتظار نیست وکمبود منابع اعتباری ومعاذیر ازاین دست پذیرفته نیست.
صادقی بیشترین چاه‌های غیرمجاز را مربوط به شهرستان‌های کرمانشاه و هرسین دانست و افزود: شرکت آب منطقه‌ای باید با جدیت و اهتمام بیشتری روند انسداد چاه‌های غیرمجاز را در دستور کار قرار دهد.
وی عنوان کرد: برخی از چاه‌های مجاز نیز اضافه برداشت بیش از ظرفیت مندرج در پروانه دارند که باید در خصوص تجهیز آن‌ها به کنتور هوشمند هرچه سریع ترباید اقدام شود.
دادستان عمومی وانقلاب استان کرمانشاه همچنین استفاده از آب شرب در برخی از کارواش‌ها وقالی شویی‌ها و نیز استفاده غیر مجاز وبدون کنتور برخی از شرکت‌های ساختمانی را باعث نگرانی دانست و خواستار نظارت واقدام جدی در این زمینه شد.
 
انتهای پیام/پ

نشست شورای حفظ حقوق بیت المال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.