نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد گفت: در حال حاضر هیچ تولید انبوهی نداریم و بازار لوازم خانگی روز‌های رکود خود را سپری می‌کند.

بازار لوازم خانگی روز‌های رکود خود را سپری می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛غلامرضا رزقیان مقدم افزود: با این وجود بازار از انواع لوازم خانگی اشباح شده است و هیچ کمبودی هم در این خصوص نداریم.

وی گفت: قبلا این گرانی بین ۵ تا ۸ درصد بوده است، ولی در حال حاضر هیچ یک از شرکت‌های تولید کننده و برند‌ها لیستی مبنی بر گران شدن قیمت‌ها را اعلام نکرده اند بر این اساس فروشگاه‌ها هم نمی‌توانند از جانب خودشان لوازم خانگی را گران کنند و درصورتی که بخواهند کالایشان را به قیمت مصوب بفروشند باید لیستی از طرف شرکت تولید کننده داشته باشند.

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد افزود: علت اصلی گرانی لوازم خانگی گران شدن مواد اولیه است که آن هم در اثر گرانی در ارز اتفاق می‌افتد.

رزقیان مقدم گفت: مواد اولیه ما پتروشیمی و اهن آلات است که مقداری افزایش داشته است و از آن جایی که این‌ها در صنف لوازم خانگی سهمی دارند و، چون قیمت این‌ها هنوز اعلام نشده است در صورتی که تولید کننده‌ای بخواهد کالایی تولید بکند باید بر اساس همان قیمت قبل تولید کنند.

 وی افزود: افزایش قیمت در شهر‌هایی مثل تهران، چون مشتقات تولید لوازم خانگی که قبلا بر اساس قیمت بشکه نفتی ۴۰ دلار تولید میشده است و الان باید بر اساس بشکه‌ای ۶۰ دلار تولید شود خب بی تاثیر نیست در حالیکه این اتفاق در مشهد نیفتاده است.

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد افزود: لیست افزایش قیمت باید از طریق سازمان صنعت و معدن به نمایندگان و زیر مجموعه هاشان اعلام شود تا آن‌ها هم بتوانند کالاهایشان را بر اساس قیمت‌های جدید به فروش برسانند، ولی در سال جدید این لیست قیمتی اعلام نشده است و در صورتی که لیست قیمتی اعلام شود حدود ده درصد افزایش قیمت خواهیم داشت.

انتهای پیام//م. ن
 

رکود بازار لوازم خانگی مشهد

برچسب ها: صنعت ، کالای ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.