برگزاری کلاس‌های مهدالرضا (ع) در کشور

کارشناس مهدالرضا (ع) آستان قدس رضوی گفت: در حال حاضر کلاس‌های مهدالرضا (ع) ویژه کودکان پنج سال تمام که روش تدریس آموزش روخوانی قرآن به روش قصه و بازی را به کودکان آموزش می‌دهند، در مشهد و کل استان‌های کشور برگزار می‌شود.

برگزاری کلاس‌های مهدالرضا (ع) در کشور

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مریم بداغ‌ آباددرحاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد، افزود: غرفه‌ای که در نمایشگاه داریم، کارگاه مهدالرضا (ع) است. در این غرفه ۱۰ کارگاه به صورت همزمان فعالیت می‌کنند.

وی گفت: ۱۰ کارگاه آداب زیارت، بازی، فعالیت گروهی، کاردستی، قصه، نمایش عروسکی و نمایش ساده، نقاشی و رنگ‌آمیزی، حفظ سوره، روخوانی و روش تدریس روخوانی قرآن به روش قصه و بازی به صورت همزمان از ۶ بعدازظهر تا ۱۲ شب فعالیت می‌کنند و این کارگاه‌ها برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال است.

کارشناس مهدالرضا (ع) آستان قدس رضوی افزود: یک بخش کارگاه مهدالرضا (ع) حالت کلاسیک دارد و ثبت‌نام این کارگاه در تابستان آغاز می‌شود و کلاس‌ها از مهرماه تا پایان اردیبهشت سال آینده یعنی یک سال تحصیلی ادامه دارد. این کلاس‌ها از سال تحصیلی ۷۷-۷۸ آغاز شده و تا سال گذشته زیر نظر اداره علوم قرآنی، حوزه معاونت اداره‌کل تبلیغات اسلامی بود و از تیرماه سال گذشته مهدالرضا (ع) به مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی واگذار شده است.

بداغ‌آبادی گفت: مهدالرضا (ع) تا سال گذشته که زیرنظر معاونت تبلیغات در اداره علوم قرآن بود، به جز مشهد در ۹ استان کشور کلاس‌های ویژه کودکان پنج سال تمام برگزار می‌شد، اما از سال تحصیلی جدید که در مرکز قرآن زیرنظر سازمان فرهنگی است، به همت مدیریت این مرکز کلاس‌ها را در کل کشور توسعه دادیم.

وی افزود: نمایشگاه قرآن امسال به این دلیل که در مرکز شهر برگزار شده و همه به راحتی می‌توانند رفت‌وآمد کنند، بسیار خوب است و مسلما جمعیت بیشتری می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. اما از این نظر که پراکنده است، خوب نیست. در نمایشگاه بین‌المللی یک سالن مختص یک ارگان و همه فعالیت‌ها جامع و منسجم بود.

انتهای پیام//م. ن
 

کلاس‌های مهدالرضا (ع) در مشهد و کل استان‌های کشور برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.