خیابان‌های ۸۰ شهر فرانسه صحنه تظاهرات مردم/ فرانسوی‌ها نسبت به سیاست‌های مکرون معترضند+ تصاویر

تظاهرات علیه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و سیاست‌های او در زمینه‌های مختلف به هشتاد شهر در این کشور رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، تظاهرات علیه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به هشتاد شهر در این کشور رسید. این تظاهرات در پاسخ به فراخوان حدود شصت حزب، جمعیت و اتحادیه چپگرا برگزار شده است. فرانسه از ماه گذشته شاهد برگزاری تجمعات اعتراضی علیه سیاست‌های ریاست جمهوری در قبال قانون کار، کارمندان، خطوط آهن و دانشگاه‌ها در کشور است.

خیابان‌های ۸۰ شهر فرانسه صحنه تظاهرات و خشم مردم/ فرانسوی‌ها نسبت به سیاست‌های مکرون معترضند

خبرنگار العالم در گزارشی در این خصوص اعلام کرد، دهها هزار نفر در پاسخ به فراخوان احزاب، جمعیت ها و اتحادیه های چپگرا و با هدف نشان دادن اراده خود برای مقابله با سیاست های امانوئل مکرون، به ویژه در حوزه اصلاحات بخش خصوصی، به خیابان ها سرازیر شدند.

پیر لوران، رئیس حزب سوسیالیست فرانسه نیز که در تظاهرات اعتراضی پاریس حضور یافت درباره ضرورت نشان دادن قدرت کشور به دولتی که به تعبیر او تا این حد در پی سلطه جویی است سخن گفت. وی وعده داد خشم مردم افزیش خواهد یافت.

خیابان‌های ۸۰ شهر فرانسه صحنه تظاهرات و خشم مردم/ فرانسوی‌ها نسبت به سیاست‌های مکرون معترضند

بیشتر بخوانید: نارضایتی مردم فرانسه از عملکرد امانوئل مکرون 

خیابان‌های ۸۰ شهر فرانسه صحنه تظاهرات و خشم مردم/ فرانسوی‌ها نسبت به سیاست‌های مکرون معترضند

برخی از اتحادیه ها با پرهیز از مشارکت در تظاهرات اعتراضی که در حدود هشتاد شهر فرانسه برگزار شده است، دلیل عدم مشارکت خود را انگیزه سیاسی تظاهرات و راهپیمایی ها دانستند. حزب سوسالیست فرانسه نیز به همین دلیل در تظاهرات اعتراضی که از ماه گذشته آغاز شد حضور نیافته و مقامات حزب اظهار داشتند، در حال حاضر همچنان شاهد بعد اجتماعی قضیه هستیم و باید به این بعد احترام گذاشت تا مرحله سیاسی فرا برسد. اریک کوکریل از نمایندگان پارلمان فرانسه که از حاضران در تظاهرات بود می گوید، امروز به تعداد کافی مردم جمع شده اند تا بگویند با سیاست های مکرون مخالفند، این سیاست ها ظلم اجتماعی طاقت فرسایی است.

خیابان‌های ۸۰ شهر فرانسه صحنه تظاهرات و خشم مردم/ فرانسوی‌ها نسبت به سیاست‌های مکرون معترضند

معترضان معتقدند مکرون باید تدابیری در حمایت از کارگران، معلمان و وضعیت زندگی خانواده ها اتخاذ کند اما رئیس جمهور فرانسه که به مدت یک سال قدرت را به دست گرفته است، می گوید: تظاهرات سبب توقف تدابیرش نخواهد شد، البته شنیدن صدای مردم به این معنی نیست که بازیچه دست افکار عمومی شده ایم، رئیس جمهوری با استناد به تظاهرات و نظریه افکار عمومی تصمیم نمی گیرد.

تظاهرات روز اول مه در پاریس به آسیب رساندن به ایستگاه‌های اتوبوس، به آتش کشیدن خودروها، شکستن شیشه ها و درگیری با پلیس منجر شد در نتیجه این نگرانی وجود دارد که بار دیگر چنین حوادثی در تظاهرات اعتراضی در فرانسه تکرار شود.

انتهای پیام/

تظاهرات در فرانسه علیه سیاست‌های مکرون

برچسب ها: فرانسه ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
خدا دشمنان اسلام را نابود کنه
آخرین اخبار