راه نجات زغالسنگ صادرات است

عضو هیئت مدیره انجمن زغالسنگ ایران گفت: اگر صنعت زغال بخواهد از این وضعیت خارج شود، باید صادرات صورت بگیرد.

راه نجات زغالسنگ صادرات استبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان منصوری در نشست کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی کرمان گفت: زغال صنعت اشتغالزایی است و ۱۴ هزار نفر در کشور در این صنعت مشغول به کار هستند.

وی افزود: در حال حاضر یک و نیم میلیون تن کنسانتره و دو میلیون تن زعال خام در کشور تولید می‌شود که ۴۰۰ هزار تن کنسانتره سهم استان کرمان است.

عضو هیئت مدیره انجمن زغالسنگ ایران بیان کرد: با فعالیت  کارخانه کک سازی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تنی در زرند، باید ۲ میلیون تن کنسانتره در استان کرمان مصرف شود  اما تولید کنسانتره کشور جواب کک سازی زرند را هم نمی‌دهد که علاوه بر آن در اصفهان هم کک سازی داریم و از شهریور در شهرستان طبس نیز مجتمع کک سازی فعال می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت خوبی در صنعت زغالسنگ کشور وجود ندارد، گفت: انجمن زغالسنگ ایران برای ساماندهی و برنامه ریزی و پیگیری مشکلات این صنعت در سال گذشته شکل گرفت، از سویی تنها خریدار زغال، ذوب آهن اصفهان است که  رفتار خوبی ندارد و تنها منافع خود را در نظر دارد .

وی با اشاره به افزایش قیمت زغال در سال گذشته به 610تومان به ازای هر کیلو اظهارکرد:قیمت جهانی زغال با فاصله ۳۸ درصدی از شمش فولاد است و ما در ایران تلاش می‌کنیم این فاصله به ۳۳ درصد برسد.

منصوری تصریح کرد: اگر صنعت زغال بخواهد از این وضعیت خارج شود، باید صادرات صورت بگیرد که بخش اول تولید کنسانتره صادر شد و اگر خریدار داخلی کمک نکند، فرصت صادرات وجود دارد.

وی بیان کرد: طرح جامع زعالسنگ کشور در حال تدوین است و نوسازی و تجهیز معادن زغال از سوی وزیر دنبال می‌شود و ایمنی معادن در دستور کار است وبرنامه ریزی شده که تولید ۲ و نیم تا ۳ میلیون تن کنسانتره طی ۴ سال در کشور صورت بگیرد.

وی افزود: متاسفانه کک سازی زرند با ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کند که شایسته نیست این واحد با این ظرفیت کم کار کند.

انتهای پیام/ح

تنها راه نجات زغالسنگ صادرات است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار