اختصاص بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به فراشبند

۱۴۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به در قالب اشتغال فراگیر و پایدار روستایی عشایری به شهرستان فراشبند اختصاص یافت.

اختصاص بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به فراشبند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدینه رفعت پناه سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فراشبند با اشاره به اینکه امسال ۱۴۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب اشتغال فراگیر و پایدار روستایی عشایری به این شهرستان اختصاص یافت، اظهار کرد: از آبان پارسال تا کنون افزون بر ۹۳ طرح اشتغالزا در کمیته فنی این کارگروه بررسی شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع این تعداد طرح، ۱۹ طرح در قالب اشتغال فراگیر و ۳۴ طرح در قالب اشتغال پایدار روستایی و عشایری مورد تایید قرار گرفته است.

مدینه رفعت پناه بیان کرد: این طرح‌ها برای معرفی به بانک عامل و برخورداری از تسهیلات به کمیته فنی اشتغال استان ارجاع داده شده است.
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فراشبند اظهار امیدواری کرد: با عملیاتی شدن این طرح‌ها، در سال ۹۷ شاهد ایجاد بیش از ۳۰۰ فرصت شغلی در این شهرستان باشیم.

وی ادامه داد: از بین طرح‌هایی که مورد پذیرش قرار گرفته، ۹ طرح اشتغال فراگیر به ارزش ۸۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و ۲۰ طرح در قالب اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای دریافت ۵۹ میلیارد و ۹۰۵ میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فراشبند با اشاره به اینکه نرخ سود تسهیلات طرح‌های اشتغال فراگیر ۱۸ درصد است، بیان کرد: در صورتی که متولیان این طرح‌ها موفق به انجام تعهدات خود در زمینه ایجاد اشتغال شوند از پرداخت یارانه ۲ تا ۷ درصدی نیز بهره‌مند می‌شوند.

رفعت پناه تصریح کرد: نرخ سود تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۶ درصد برای سرمایه ثابت و ۱۰ درصد برای سرمایه در گردش است.

وی ادامه داد: مشکل اصلی متقاضیان استفاده از این تسهیلات، موضوع تهیه وثیقه و تضمین‌های بانکی است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فراشبند اظهار امیدواری کرد: با رایزنی‌هایی که در این زمینه صورت گرفته و با همکاری بانک‌های عامل، این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/ن

اختصاص تسهیلات اشتغالزایی به فراشبند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.