مشاور سابق بوش: کره شمالی از سلاح‌های هسته‌ای‌اش دست نمی‌کشد

مشاور سابق جورج دبلیو بوش در آستانه دیدار احتمالی میان سران آمریکا و کره شمالی اعلام کرد پیونگ‌یانگ سلاح‌های هسته‌ای خود را کنار نخواهد گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «ویکتور چا»، مشاور سابق جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که کره شمالی از سلاح های هسته ای خود دست نمی کشد.

وی در مصاحبه با شبکه «ان بی سی» درباره نشست آتی دونالد ترامپ با رهبر کره شمالی اعلام کرد: «اینجا این پرسش را باید مطرح کرد که آیا کره شمالی از سلاح های هسته ای خود دست می کشد؟ و من فکر می کنم که متأسفانه پاسخ این پرسش منفی است.»

ویکتور چا که در دوره ریاست جمهوری جورج بوش، رئیس شورای امنیت ملی آمریکا برای امور آسیایی بود، اعلام کرد: پیونگ یانگ خواستار دستیابی به یک توافق صلح با آمریکاست تا کره شمالی را به عنوان کشوری با سلاح های هسته ای به رسمیت بشناسد.

وی این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که نشست 12 ژوئن با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در سنگاپور را لغو کرده است. ترامپ در حالی از لغو این نشست خبر داد که در روزهای اخیر باز هم در حساب توییتر خود به احتمال برگزاری این نشست در همان تاریخ اعلام شده اشاره کرده است.

مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی که پیشتر با کیم جونگ اون ملاقات کرده بود، اعلام کرد که رهبر کره شمالی همچنان از برگزاری نشست دوجانبه با آمریکا استقبال می کند. وی همچنین گفت که خبر لغو این دیدار از سوی دونالد ترامپ وی را «بهت زده» کرده است. وزارت امور خارجه چین هم روز گذشته اعلام کرد که امیدوار است نشست دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در همان تاریخ مقرر با موفقیت برگزار شود.

لازم به ذکر است که مقامات آمریکایی روز یکشنبه به منظور تدارک اقدامات لازم برای ملاقات دونالد ترامپ و کیم جونگ اون به کره شمالی سفر کردند.

پیش از این هم کره شمالی اعلام کرده بود که اگر آمریکا همچنان بر خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ تأکید کند، نشست آتی این کشور با آمریکا را لغو خواهد کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار