فرانس ۲۴: ترامپ برای دیدار با رهبر کره شمالی یکی به نعل و یکی به میخ می‌کوبد

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است به تلاش برای فراهم کردن مقدمات دیدار میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون ادامه می‌دهد.

فرانس ۲۴: ترامپ برای دیدار با رهبر کره شمالی یکی به نعل و یکی به میخ می‌کوبدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24، فعالیت های دیپلماتیک در شبه جزیره کره برای نجات نشست میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ادامه دارد.

یک هیئت آمریکایی با هدف نجات این نشست و آماده سازی دیدار احتمالی در شبه جزیره کره به سر می‌برند. خبرنگار شبکه در واشنگتن در این باره گفت روزنامه واشنگتن پست اعلام کرده است طبق اطلاعاتی که از سوی وزارت امور خارجه آمریکا تایید شده است هم اکنون دیدار میان هیئت آمریکایی و نمایندگان کره شمالی در منطقه غیرنظامی مرز دو کره در جریان است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است به تلاش برای آماده سازی دیدار میان ترامپ و کیم جونگ اون ادامه می دهد. سفیر سابق آمریکا در کره جنوبی یکی از اعضای هیئت آمریکایی است.

پس از آنکه ترامپ با ارسال نامه ای برای کیم جونگ اون دیدار با وی را لغو کرد به نظر می رسد هم اکنون یکی به نعل و یکی به میخ می کوبد. به نظر می رسد ترامپ بار دیگر با قاطعیت به دنبال برگزاری این نشست است.

ترامپ در حساب توئیتر خود نوشت از دیدگاه وی کره شمالی درخشندگی بالقوه ای دارد. وی می گوید معتقد است روزی کره شمالی از لحاظ مالی و اقتصادی به کشوری بزرگ تبدیل خواهد شد. ترامپ همچنین حضور هیئت آمریکایی در کره شمالی را تایید کرد.

گفتنی است نشست سران کره شمالی و آمریکا قرار بود در تاریخ 12 ژوئن در سنگاپور برگزار شود ولی رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه گذشته در اقدام پیش‌بینی نشده، با ارسال نامه ای پیونگ یانگ را به رویکرد خصومت آمیز متهم و اعلام کرد با رهبر کره شمالی دیدار نخواهد کرد. با این حال، او روز جمعه با انتشار توئیتی از احتمال برگزاری این نشست در تاریخ تعیین شده خبر داد.

ترامپ در حالی پیونگ یانگ را به رفتارهای خصومت آمیز متهم کرده است که نیروی دریایی این کشور ماه گذشته با کره جنوبی رزمایش نظامی برگزار کرد که واکنش کره شمالی را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

تلاش ترامپ برای دیدار با رهبر کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار