تکمیل ریل گذاری ۶۶ کیلومتر از خط آهن خواف - هرات

سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: ریل گذاری 66 کیلومتر از مسیر خط آهن خواف - هرات به انجام رسید .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی رسولیان با بیان اینکه تا ایستگاه "جنو" در داخل افغانستان این ریل گذاری به انجام رسیده است، افزود: تا کنون در مجموع اجرا و ریل گذاری بیش از 136 کیلومتر از این خط آهن انجام شده که 70 کیلومتر آن در داخل خاک ایران از مدت ها قبل تکمیل و بهره برداری شده و ادامه مسیر در افغانستان در دست انجام است.

وی گفت: به درخواست طرف افغان موضوع حمل بارها از طریق این خط آهن و محور ترانزیت شدن مسیر در دست پیگیری است .

رسولیان گفت: این مسیر ریلی از آن جهت اهمیت دارد که خراسان رضوی در عین همسایگی با دو کشور افغانستان و ترکمنستان در مسیر کریدور شمال – جنوب و شرق به غرب است فقط در سال 96 دو میلیون تن کالا از طریق استان به کشورهای آسیای میانه مبادله شده که از این میزان یک میلیون و 300 هزار تن آن ترانزیتی بوده و ترانزیت ریلی استان رشد داشته است.

وی افزود: در دو ماهه نخست امسال هم ترانزیت ریلی استان رشد 43 درصدی داشته است و با راه اندازی این خط و با توجه به حجم مبادلات ما به افغانستان این مسیر می تواند نقش محوری در مبادلات منطقه بیابد.

سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: فعال شدن این مسیر می تواند به افزایش صادرات کالا و ترانزیت استان و کاهش هزینه صادرات و واردات و ترانزیت شود.

انتهای پیام// م.م

رشد 43 درصدی ترانزیت ریلی در خراسان رضوی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.