پرداخت زکات در استان بوشهر افزایش یافته است

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به توجه مردم استان به پرداخت زکات گفت: در این راستا پرداخت زکات در استان بوشهر از ۵ میلیون تومان در سال با افزایش ۸۰۰ برابری به ۴ میلیارد تومان در سال قبل افزایش یافته است.

پرداخت زکات در استان بوشهر افزایش یافته استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، احمد لطفی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی علمی تخصصی شورای زکات استان بوشهر با قدردانی از توجه اعضای شورای زکات استان در ایجاد موفقیت‌های حاصل شده اظهار داشت: سال گذشته ۴ میلیارد تومان زکات در استان بوشهر وصول شد که نسبت به سال ماقبل آن ۶۱ درصد افزایش یافت.

دبیر شورای زکات استان بوشهر با اشاره به اینکه زکات وصولی در توانمندسازی نیازمندان هزینه می‌شود افزود: سال قبل ۸۰ درصد زکات وصولی در راستای توانمندسازی خانواده‌های بی بضاعت در زمینه تامین مسکن، جهیزیه، درمان، طرح‌های فرهنگی و تامین معیشت هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر از افزایش وصولی زکات برای امسال خبر داد و خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده وصولی زکات در استان بوشهر امسال به ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

لطفی با بیان اینکه ۳۰ درصد زکات وصولی در بخش مسکن محرومان هزینه می‌شود تصریح کرد: ۲۵ درصد این اعتبار در بخش تامین جهیزیه در راستای امر ازدواج، ۲۰ درصد در عرصه برنامه‌های فرهنگی مانند توسعه موسسات قرآنی و برنامه فرهنگی دانش‌آموزان و دانشجویان، بخشی از اعتبارات زکات در زمینه اشتغال‌زایی، ۱۰ درصد تامین معیشت و بخشی هم در اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

وی، از افزایش ۸۰۰ برابری وصولی زکات در استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: وصولی زکات از ۵ میلیون تومان در ۸ سال پیش با درایت امام جمعه بوشهر اکنون با افزایش ۸۰۰ برابری به ۴ میلیارد تومان رسیده است.

دبیر شورای زکات استان بوشهر با اشاره به ساخت ۲۵۰ طرح مذهبی و دینی در استان بوشهر گفت: با اعتبارات زکات ۲۵۰ مسجد، حسینیه و تکایا ساخته شده است.

لطفی با اشاره به وصولی زکات فطره خاطر نشان کرد: سال گذشته ۲ میلیارد تومان زکات فطره از سوی مردم مومن و خداجوی استان بوشهر پرداخت و در همان روز بین نیازمندان توزیع شود.

انتهای پیام/ م

پرداخت زکات در استان بوشهر ۸۰۰ برابر افزایش یافت

برچسب ها: مسکن ، رمضان ، احکام شرعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.