مدیر دفتر حقوقی توزیع نیروی برق شیراز گفت: بر اساس دستور صادره از معاونان دادستان مرکز استان فارس، شرکت توزیع برق شیراز اجازه دارد با مشترکین تجاری پرمصرف، برخورد قانونی کند.

برخورد قانونی با مشترکان پرمصرف تجاری در شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امین وردی زادگان مدیر دفتر حقوقی توزیع نیروی برق شیراز، با شاره به دستور صادره از سوی معاونان دادستان مرکز استان فارس، مینی بر برخورد قانونی شرکت توزیع برق شیراز با مشترکین تجاری پرمصرف، گفت: برای جلوگیری از اتلاف و اسراف حقوق و اموال عمومی مصرف بی‌رویه انرژی برق در بخش تجاری باعث افزایش هزینه‌های جاری این اماکن شده که در نتیجه بر قیمت کالا تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه قشر آسیب‌پذیر، اصلی‌ترین گروهی هستند که متحمل زیان‌های ناشی از مصرف زیاد انرژی برق در بخش تجاری هستند، افزود: به واسطه تعامل مطلوب بین شرکت توزیع برق شیراز و مسئولان دستگاه قضایی و حساسیت موضوع، معاونان دادستان شیراز دستورات کاملی را در خصوص برخورد قانونی با مشترکان پرمصرف و اماکن تجاری و استفاده کنندگان از لامپ‌های پرمصرف صادر کرده‌اند.

مدیر دفتر حقوقی توزیع نیروی برق شیراز تصریح کرد: براساس این احکام که به شکل جداگانه صادر و به امضای معاون دادستان در امور حقوق عامه و معاون محترم دادستان در پیشگیری از جرم رسیده است، شرکت توزیع برق شیراز می‌تواند ضمن انجام اقدامات پیشگیرانه، نسبت به برخورد قانونی با مشترکان پرمصرف برق، اقدام کند.

وردی زادگان ادامه داد: در حکم جمشید فرهادی، معاون دادستان در امور حقوق عامه، توجه به اتلاف منابع انرژی، ضایع شدن حقوق عموم مردم در برخورداری مستمر از نعمت برق، تداوم پدیده خشکسالی و اثرات آن بر میزان تولید انرژی برق و تحمیل هزینه‌های سربار به دولت، اقدام برای شناسایی مشترکان پرمصرف و انجام اقدامات قانونی در خصوص آنان احساس می‌شود.

مدیر دفتر حقوقی توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به مفاد دستور معاون دادستان شیراز در امور حقوق عامه، اضافه کرد: براساس این حکم ماموران شرکت توزیع نیروی برق شیراز موظف شده‌اند که بعد از شناسایی متخلفان، نسبت به ارائه اخطار مکتوب اقدام و مهلتی برای اصلاح مصرف تعیین شود که اگر مشترک به اخطار توجهی نکرد، در پایان مهلت تعیین شده، نسبت به قطع انشعاب اقدام شود.

وی با اشاره به تاکید معاونان دادستان مرکز استان در خصوص اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های محلی و صدا و سیما، اظهار کرد: اصغر بلارک، معاون دادستان پیشگیری از جرم نیز در حکم صادره، با اشاره به تاثیرات پدیده خشکسالی بر میزان تولید، تامین برق و بحرانی بودن وضعیت فارس زمینه خشکسالی، ضرورت صرفه‌جویی در مصرف برق را مورد بررسی قرار داده است.

مدیر حقوقی توزیع برق شیراز گفت: این شرکت بعد از اطلاع‌رسانی کامل به تمام مشترکان مشمول این احکام با استفاده از جراید، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و صدا و سیما، نسبت به اجرای دستورات دادستانی محترم اقدام می‌کند.

وردی‌زادگان به تمام بازاریان، تجار، کسبه، اصناف و مشترکان درخواست کرد که نسبت به اصلاح الگورفتار مصرفی، مدیریت میزان استفاده از انرژی و بکارگیری لوازم برقی کم مصرف و نبود استفاده از لامپ‌های پر مصرف اقدام لازم را انجام دهند تا ضمن احترام به حقوق دیگر هموطنان در زمینه بهره مندی مناسب از امکانات عمومی و هزینه‌های زیاد مشمول دستورات صادره از سوی مراجع قضایی نشوند، که در غیراین صورت عواقب قطع انشعاب و هزینه‌های مرتبط برعهده مشترک پرمصرف است.
انتهای پیام /ت
برخورد قانونی شرکت توزیع برق شیراز با مشترکان پرمصرف تجاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار