چگونه یارانه خود را جدا کنیم؟ روش جدا کردن یارانه پس از ازدواج

برای جدا کردن یارانه پس از ازدواج چه کارهایی باید انجام دهیم؟ جداسازی یارانه خود از خانواده چه مدت به طول می‌انجامد؟ پاسخ این سوالات را در این گزارش بخوانید.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یارانه طرحی است که  برای کمک به مردم توسط دولت در نظر گرفته شده است. با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه، اکثر زوج های جوان پس از ازدواج، که از  پدر و مادر خود  جدا می شوند و زندگی جدیدی را آغاز می کنند، قصد دارند  یارانه خود را نیز از آنها جدا کنند تا با "جدا کردن یارانه" کمک خرجی برای زندگی جدید خود داشته باشند، البته کار درستی است.

پسری که تا قبل از  ازدواج کردن در سرپرستی پدر است با ازدواج کردن، خود سرپرست یک خانواده جدید می‌شود. زوجین در این مرحله با سوال اینکه چگونه یارانه ام را جدا کنم؟ روبه‌رو می شوند یا بنا به دلایل دیگری همانند طلاق یا فوت سرپرست و یا حتی افراد مجردی که از خانواده خود جدا زندگی می‌کنند قصد جدا کردن یارانه را دارند، اما جدا کردن یارانه پس از ازدواج، نیاز به شرایطی دارد که اولین اقدام مراجعه به مراکز مشخصی که آدرس آنها را می توانند از مرکز پلیس +10 دریافت کنند، است. سپس نیاز به مدارک و شرایط دیگری دارند که در ادامه، در اختیار شما قرار می دهیم.

مراحل جدا کردن یارانه پس از ازدواج (آماده کردن مدارک)

  1. مدارک شناسایی پدر هر دو طرف، که شامل کارت ملی، شناسنامه، و کپی دیگر مدارک است.
  2. مدارک شناسایی هر دو طرف که شامل شناسنامه، کارت ملی، و کپی تمامی مدارک است.
  3. اصل و کپی عقدنامه رسمی زوج

مراجعه برای حذف نام از لیست خانواده و معرفی خانوده جدید برای جدا کردن یارانه

زوج ها پس از اینکه مدارک مورد نیاز خود را آماده کردند، به آدرسی که از مرکز پلیس +10 دریافت کرده اند باید مراجعه کنند تا نام آن ها از لیست خانواده خود حذف شود. سپس با ارائه مدارک به مرکز پلیس +10  و فرم ها و شماره پیگیری  که از مرکز قبلی  دریافت کرده اند می توانند مراحل ثبت نام و جدا کردن یارانه از خانواده خود و  معرفی خانواده جدید برای دریافت رایانه به اتمام برسانند. باید دقت داشته باشید که مراحل اداری ذکر شده به مدت یک الی دو ماه زمان می برد. به همین علت برای اینکه یارانه یک ماه خود را از دست ندهید باید به مراحل بالا  بین دهم تا بیستم هر ماه اقدام کنید. همچنین قبل از هرگونه اقدام به مراکز اداری، زوجین باید یک حساب بانکی تهیه کنند و شماره حساب و کارت خود را نیز هنگام مراجعه همراه خود داشته باشند. همچنین برای ثبت نام یارانه می توانند از سایت  refahi.ir  اقدام کنند.

جدا کردن یارانه پس از ازدواج

مشکلات جدا کردن یارانه بعد از ازدواج

اما جدا کردن یارانه از خانواده پس از ازدواج مشکلاتی را نیز به همراه دارد. حتی در مواردی دیده شده است که وقتی نام خود را از لیست خانواده حذف می کنند تا نام آنها در لیست خانوده جدید ثبت شود، یارانه آنها قطع می‌شود.

دولت در سال های اخیر، تلاش می کرد تا  یارانه افرادی که درآمد بالاتری دارند را قطع کند و به جای آنها به افرادی که کم درآمد و واقعا نیازمند به یارانه هستند، پرداخت کند. در این میان، زوج های جوانی که تازه ازدواج کرده اند و سرمایه مشخصی نیز ندارند نمی توانند یارانه دریافت کنند. هر چند که در ابتدای این تصمیم دولت، یعنی پرداخت یارانه، توجیه این بود که مازاد یارانه در جهت کار های عمرانی باشد. که به گفته مسولان، همین یارانه مشکلات زیادی برای دولت به بار آورد. در نهایت این که معلوم نشد سیستم حذف یارانه ها به چه شکلی عمل می‌کند و برخی زوج های جوان که سرمایه نداشته و به شدت مشکلات مالی داشتند و دیگرخانواده های نیازمند، از دریافت یارانه محروم ماندند و برعکس، زوج هایی که تحت حمایت پدر بودند و یا شرایط و امکانات اقتصادی خوبی داشتند در حمایت یارانه نیز بودند.

در رابطه با این که زوج های جوانی که تصمیم در جدا کردن یارانه خود دارند، اگر یارانه هر دو طرف در سیستم پرداخت یارانه که در مرحله اول جدا کردن یارانه اشاره شد، ثبت شده باشد مشکلی نخواهد داشت و زوج ها می‌توانند  پس از جدا کردن یارانه، آن را دریافت کنند.

هدفمندی یارانه

چگونگی جدا کردن یارانه بعد از تغییر سرپرست

اگر زوج ها طلاق گرفته باشند و اقدام به جدا کردن یارانه از خود باشند، و این تصمیم بین زوجین به صلاحیت رسیده باشد می توانند به مرکز پلیس +10 مراجعه کنند ولی اگر توافقی بین زوجین برای جدا کردن یارانه نباشد باید به فرمانداری شهر محل اقامت خود مراجعه کنند.

در صورتی که سرپرست خانوار فوت کرده باشد، برای جدا کردن یارانه افراد خانواده از سرپرست، می توانند به فرمانداری شهر محل اقامت مراجعه کنند یا این که همراه با اصل و کپی مدارک شناسایی و برگه فوت به مرکز پلیس+10  سرپرست محله خود مراجعه کنند.

اما زن هایی که با شوهر خود اختلاف دارند و اقدامی به طلاق نکرده اند، قبل از طلاق امکان جدا کردن یارانه برای آن ها وجود ندارد. اگر بخواهند یارانه خود را جدا کنند باید طلاق بگیرند و با مراجعه به مراکز پلیس+10 سرپرست خود را تغییر داده و از اول ثبت نام کنند.

یارانه ها

قانون هدفمندی یارانه

هدف مندی یارانه ها شامل 16 ماده است. به گونه ای که با حذف کردن یارانه از مواد سوختی، برق، گاز، و غیره درآمد به دست آمده،  به صورت نقدی و یا غیر نقدی بین مردم پخش شود و سایر درآمد ها صرف کار های عمرانی و غیره شود.

براین اساس، قانون هدفمندی یارانه ها تصحیح کردن قیمت‌های حامل انرژی است تا  با کم کردن فاصله قیمت های داخلی و خارجی سوخت، مانع هدررفتن و یا قاچاق این منابع شود. این قانون از آذر ماه سال 1389 تا الان ادامه دارد.

افراد بنا به دلایل مختلفی مجبور به جدا کردن یارانه خود از سرپرست  هستند.در مقاله بالا به تمامی روش های جدا کردن یارانه پس از ازدواج  به دلایل مختلف و تغییر سرپرست و هدف از یارانه اشاره کردیم. امیدواریم که توانسته باشیم در این زمینه راهنمایی های لازم را کرده باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله نژاد
۱۷:۵۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
سلام من شوهرسابقم زندانه و خودم تحت پوشش کمیته هستم و هیچ یارانه ای تا حالا نگرفتم هیچ جا جواب نمیده لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مجتبي ساعيان زيور
۰۴:۱۱ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام عرض ادب ببخشید شما خودتان را قضاوت کنید ولی خدایی. بنده پدر فوت کرده از وقنی که پدرم فوت کرده اصلا از این خانواده جدا شده ام یعنی نه مصرف برق دارم نه گاز دارم نه اب دارم هیچ هیچ. پیششان هم نیستم ولی یارانه ومعیشتی که دولت محترم تدارک دیدن اصلا یک بارم به من ندادن.
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۶:۲۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
من و شوهرم عقد موقتیم. ولی فرزند مشترک داریم. خواستم ببینم امکان جدا شدن یارانه شوهرم از پدر شوهرم هست یا ن. یارانه فرزندمم دوبت ب حساب پدر شوهرم میریزه
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۱:۳۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
دخترم مجرد ومستقل زندگی میکنه خانه وماشین وکار داره واونو جزه من حساب کردند ویارانه من رو قطع کردند ایا متواند یارانه خود را جدا کند?
Iran (Islamic Republic of)
ه
۲۰:۴۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام مجردم میخوام یارانه امو جدا کنم چکار باید انجام بدم تنها زندگی میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام وقت بخیر
من مولتی میلیاردر هستم و ثروتم از ایلان ماسک بیشتر لطفا راهنمایی کنید چطوری کمک معیشتی بگیرم 3 ماهه گوشت نخوردیم برنج نخوردیم
خدا لعنت کنه باعث بانی این فقط و فسادو
Iran (Islamic Republic of)
پرهام
۱۲:۰۳ ۰۹ دی ۱۴۰۰
سلام بعد از به دنیا آمدن فرزندمان اقدام به جدا کردن‌یارانه کردم. پلیس +10 مراجعه کردم گفتن باید قبله بچه دار شدن جدا میکردین یارانتونو . الان ۵ سال گذشته. میخوام بدونم الان باید چه کار کنم برای فرزندم یارانه بگیرم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
سلام میگم مگه کسی نیست جواب مردم بده اخه یارانم قط شده از روزی ک ازدواج کردم و جداش کردم از خانواده ام دوسال قطع شده
Iran (Islamic Republic of)
یونس رسولیان
۰۹:۱۴ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
با سلام و خسته نباشید.
در بخش مدارک لازم جهت جداکردن یارانه پس از ازدواج خاستم بگم با صحبتی که بنده داشتم متوجه شدم فقط در برخی از مراکز مدارک سرپرستان قبلی لازم میباشد و در بیشتر مراکز احتیاجی به این مدارک نیست چه بسا کسانی سرپرستان خودشون رو حضوری به مراکز بردند.ممنون میشم با تغییر اطلاعات راهنمایی صحیح رو انجام بدید.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۲۰ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
الان دیگه همه کارها اینترنتی شده و از قبل همه چی تو سیستم ثبته این مسخره بازیا چیه برا اینه که پول یکی دوماهو ندن جون میکنن
Iran (Islamic Republic of)
قادر
۱۲:۴۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
اگه پلیس +10 جواب نگرفتید برید از فرمانداری ها کار یارانه رو انجام بدید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۰۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
من رفتم گفت بین دهم تا بیستم ثبت نام نمیشه بعد بیستم باید اقدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۱۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
من فامیل تغییر دادم حالا بعد ازدواج نمیتونم یارنمو تو سایت جدا کنم
Iran (Islamic Republic of)
پرویز اسماعیل زاده
۱۵:۰۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
اداره ای که اولین بار بایدبه آن مراجعه کنیم مشخص نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۱ دی ۱۳۹۹
سلام خسته نباشی خدمت مسئولین عزیز من یکساله ازدواج کردم میخوام یارانه ام درست کنم چون از مجردی تا الان یارانه نمیگیرم الان که میرم ثبت نام کنم ثبت نام نمیکنند که خانمم یارانه داره جدا کنم به این یارانه خیلی نیاز دارم من یه کارگرم واقعا نیاز دارم خواهش میکنم یارانه منو درست کنید که حداقل اگه سرماه اجار میدم بتونم این یارانه کمک حالم بشه .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
نادر
۰۶:۰۰ ۰۷ دی ۱۳۹۹
سلام من خیلی پولدار هستم پولم از پارو بالا میره میخواستم ببینم چطور میتونم یارانه ام رابه حساب شخصی خود در بانک های امریکا انتقال بدم
لطفا یکی منو راهنمایی کنه
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
سلام اگه مدارک پدر هردوطرف نباشه واسه جداکردن یارانه انجام نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۸:۴۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
سلام من ۲ ساله ازدواج کردم و یا رانه ام جدا نکردن پلیس +۱۰رفتم ستاد یارانه استان رفتم از انجایی ک پدرم نظامی بوده خدمات کارکنان محل کار هم رفتیم ولی متاسفانه جدا نکردن نمیدونم دیگه کجا باید برم لطفا کسی میدونه راهنمایی کنه
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۹:۳۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
سلام دولت باید سهم هر نفر از اعضای یک خانواده را جدا به حساب شخصی واریز میکرد اونطوری بهتر میشد....
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۰۹ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
به نظر من باید کار را رو اینترنتی کنند
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۰۲:۵۸ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
سلام مادرم مستمربگیر هستش و حالا می‌خواد یارانه خودشو از ما جدا کنه لطفا راهنمایی کنید ‌و من سرپرست خانوار هستم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
سلام من یارانه ام جدا شده ولی اسمم هنوز زیر نظر پدرمه برا همون کمک معیشتی نمی‌ریزد برام
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۰۲:۴۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
سلام یه سوال داشتم ممنون میشم جواب بدید بنده دو ساله از شوهرم جدا شدم اما از اول که یارانه واریز شد تحت پوشش مادرم هستم یارانه من تو حساب مادرم ریخته میشه چون پدرم فوت شدن چند ساله مادرم سرپرست خانوار هست الان مستقل زندگی میکنم میخوام یارانمو از حساب مادرم جدا کنم چه مراحلی داره مدارک چی لازمه کجا باید اقدام کنم..با تشکر از شما
Canada
حامد
۱۶:۱۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید
من 7 سال پیش با همسرم ازدواج کردم، یارانه من رو مادرم و همچنین یارانه خانومم رو پدرشون به عنوان سرپرست از قدیم تا الان میگیرن چون زمان ازدواج جدا نکردیم، حالا یه پسر کوچولو داریم که 22 ماهه شده و یارانه نداره... با توجه به اینکه یارانه ما به حساب سرپرست خانوار قبلی واريز میشه میتونیم جدا کنیم ضمنا من و خانونم کارمند هستیم، سوال اول، پدر من به رحمت خدا رفته مادرم سرپرست بوده بازم شناسنامه فوتی لازم ببرم پلیس بعلاوه 10. و سوال دوم جدا کنیم احتمال قطع شدنش هست یا خیر، ممنون اگر اطلاع بدید با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۱۰:۱۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
می خوام یا نه جدا کنم
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۱:۳۰ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر
دو تا سوال داشتم
یک - من قصد داشتم بدلیل ازدواج یارانه خودم رو جدا کنم ، منتها قبل از اقدام یارانه من قطع شد ، چجوری باید مجددا برقرار کنم
دو - همسر من تبعه متولد ایرانه و شناسنامه و کارت ملی و . . . هم به تبع اقامت گرفته و الآنم ازدواج کردیم ، چجوری باید برای یارانه ایشون اقدام کنم
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۱:۲۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
سلام من ب سن قانونی رسیدم و میخوام یارانه ام رو از برادرم جدا کنم اگه بخوام اقدام ب جدا کردن بکنم باید ب کجا مراجعه بکنم و اگه درخواست بدم برای جدا کردم یارانه غط نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
سلام من هشت ساله ازدواج کردم و شوهرم هم کار میکنه هم یارانه رو برمیداره اما ن به خونه میرسه ن خرجی میده یارانمونم میخوره من چطوری بتونم یارانمو جدا کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
جلیل
۲۰:۴۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
سلام من سه سال قبل بعد از ازدواج یارانه ام رو از خانواده جدا کردم اما کلا قطع شد و تا الان هیچکس پاسخگو نیست تو این شرایط اقتصادی واقعا انصاف نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
سلام ما سه سال هست ازدواج کردیم ویک فرزند داریم ولی هنوز یارانه از خانوادمون جدا نکردیم الان میخوایم جدا کنیم میگن ممکنه قطع بشه پس یارانه فرزند ما چی میشه اونم حق داره
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۱۴:۰۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام ما بعد بدنیا آومدن دخترمون تفکیک یارانه کردیم و دخترم ۷سال یارانه اش با پدربزرگش موند برای جداسازی آیا یارانه ما و پدربزرگش قطع نمیشه لطفا جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام خانوادم یه میلیون کمکی رو گرفتن حالا میخوام یارانه ام رو جدا کنه پلیس+10میفرماید چون وام گرفتین اقدام به جداسازی نمیشه میشه راهنمایی کنید...
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۶:۰۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام تمام خانواده من یارانه دریافت میکردند...جزمن که میگفتن ب نفرهفتم یارانه تعلق نمیگره..حالامن شوهرکردم وشوهرم میخوادیارانشوجداکنه سرپرست من بشه وجدانمیکنن میگن چون من یارانه ندارم نمیشه سرپرست من بشه...من باردارم سه ماه بچم ب دنیامیادوبااین حساب من چیکارکنم ک هم شوهرم یارانشوجداکنه هم ب بچم یارانه تعلق بگیره
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۳:۲۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
یارانه من وام یک ملیون تومان واریز نکردن ولی الان دو برج که قسد وام کم میکنه.من چگونه این مشکل حل کنم
Iran (Islamic Republic of)
مجید قاسمی
۱۰:۱۴ ۳۱ تير ۱۳۹۹
چه مدارکی برای جدا کردن یارانه لازمه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۰۴ ۲۳ تير ۱۳۹۹
بنده چطور میتوانم یارانه همسایه ها رو هم بگیرم یعنی براشون قط بشه برای بنده واریز بشه
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۰۶:۴۷ ۲۰ تير ۱۳۹۹
چرا جداسازی انجام دادیم قطع کردید کلا
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۴:۱۷ ۱۳ تير ۱۳۹۹
نمیشد توی این اوضاع کرونا صفر تا صد کار رو اینترنتی کنند. آخه واسه چهل تومن چه ارزشی داره من اینهمه کپی و مدرک جمع کنند. پس این کد ملی برای چیه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
چرا بعداز جدا کردن یارانه از خانواده یکی دوماه یارانه قطع میشه.یا اصلا واریز نمیشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
من میخوام یارانه مون جدا کنم چی مدارکی لازمه لطفا راهنمایی کنیید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۴۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام ببخشید من یه سال میشه ازدواج کردم ولی پدرم یارانمو نمید وبرام جدا نمیکنه شناس ناممو عکس دار نمیکنه میشه یه راهنمایی یا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۱:۳۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
یارانه خودمو جدا کردم و بهم یارانه میریزن ولی یارانه معیشتی نمیریزن بخاطر اینکه اسم تو سیستم جزء زیر مجموعه پدرم هست هنوز و پاک نشده درامد من با درامد پدرم جمع شده و واسه هیچ کداممون معیشتی نمیریزن
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۹:۴۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
لعنت به دولت که یارانه من بدبختو قطع کرد تازه ازدواج کردم ماهی 400 اجاره خونه کلی مخارج زندگی همسرم مریضه کارم ندارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
چقدر سوال کردند اینجا ولی۱ نفر نیست جواب بده و همرو راهنمایی کنه
واقعا بسی بسیار جای تاسف
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۲۱:۱۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
بدلیل طلاق والدینم، از خانواده جدا شدم و تنها زندگی میکنم متاسفانه نه پدرم و نه مادرم برای دریافت یارانه ثبت نام نکردن این وسط من پا سوزشون شدم. راهی هست که بتونم به تنهایی یارانه بگیرم؟
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغرآذربر
۰۶:۳۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من الان تقریبا ۵ سال هست ازدواج کردم از اول یارانه رو از پدرم جدا نکردم و حالا ۲ تا بچه دارم و میخوام یارانه رو جدا کنم ولی یارانه خانواده پدر من مدتی هست که قطع شده من چکار باید بکنم لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۲۲:۰۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
من اصغر انصاری الان ۷ سال که ازدواج کردم که یارانه نمیگیرم چند بار تهران امدم وچند باربه فرمانداری شهرمون پلیس +۱۰ رفتم که گفتن اسم شما در لیست انصرافی هست نمیدونم چیکار کنم و به چه کسی مراجع کنم لطفا راهنمای کنین دیگه خسته شدم از این همه این شهر اون شهر رفتم
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۹:۰۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
من چند ساله که طلاق گرفتم و یارانم رو از خانوادم پدریم هنوز جدا نکردم الان اگه بخوام یارانمو جدا کنم باید چیکار کنم و اینکه ایا راسته که واسه یه مدت یارانه بقیه خانواده قطع میشه یا نه؟راهنمایی کنید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۲۲:۰۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من تازه عقد کردم ویارانه خود را جدا کردم ایا وام ۱میلیونی تعلق میگیرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
پدر خانمم مدت کشو نمیده برای جدا سازی یارانه میشه راهنمایی کنین که چطور میشه یارانمو جدا کنم البته عقد نامه دست خودمه میشه راهنمایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
فری
۱۵:۲۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام بنده الان سرپرست هستم یعنی خودم و خانومم ولی برای جداسازی یارانه مدارک پدر ۲ طرف لازم است ولی پدر خانومم مدارکشو نمیده ، الان چطوری می تونم یارانه رو جدا کنم در صورتی که پدر خانمم مدارکشو نمیده
البته عقد نامه و سایر مدارک دست خودم هست جز شناسنامه و کارت ملی پدر خانمم
لطفا راهنمایی کنید متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله هاشمى
۱۲:۱۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
جداکردن یاران
Germany
گ.رزم
۱۰:۱۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
دخترم ازدواج کرده و چون همسرش قبلا یارانه نمیگرفته از پدرش الان به این زوج که تازه ازدواج کردن یارانه نمیدن چرا؟؟ این زوجهای جوان بیشتر از هر کسی به یارانه برای کمک هزینه زندگی نیاز دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
یعتی هرکس این وام رو که با یارانه میدن بگیره تا سه سال نمیتونه یارانه رو جداکنه؟ حتی اگر بنا به هر دلایلی یا مرگ یا طلاق ؟ لطفا جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من مطلقه هستم سرپرست دو دخترم هستم میخام یارانه مو جدا کنم نمیدونم کجا باید مراجعه کنم و همچنین طلاق نامم رو گم کردم یعنی قبول نمیکنن که یارانه مو جدا کنم؟ لطفا منو راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
اكبر
۱۵:۱۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام خواهرم يارانه معيشتي ندارع وضع زندگيشم اصلا خوب نيس قبلا شوهر ش ماشين داشته فروخته الان كه براي يارانه معيشتي اينترنت رو زده ديده سند ماشين بنامشه باوجود اينكه چند ساله ماشين رو چند وقته برادرش كلاهش رو برداشت از تون خواهش ميكنم اگه راهي دارع راهنمايي كنيد كه چطور ميشه معيشتي رو ثبت نام كنن چون واقعا نياز داره به اين بسته حمايتي ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
طاهره
۰۷:۵۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
من چند ساله که یارانه ندادم الان باشیش تابچه بدون یارانه چه طوری زندگی کنم ماهی ۵۰۰توهتل کارمیکنم کمتراز کرایه خونم نمیشه از شوهرم جداشدم بچه ها بامن هستن توروخدا کمکم کنید
United States of America
احمد
۲۰:۲۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
نادان ها وقتی روی آدرس رفاهی که در متن گذاشتین کلیک میکنیم مشاهده میشه برای حذف یارانه است
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
من نه جدا کردم نه بچه ام یارانه میگیره موندم راه کارشم نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
مژده زارع
۱۷:۳۷ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
من ۶ سال باهمسرم‌ زندگی نمیکنم الان یکسال هست دادخواست طلاق دادم و هنوز جواب نیومده یارانه این ۶ سال به حساب ایشون واریز میشده الان چطور جداش کنم هنوز حکم طلاق نیومده
Iran (Islamic Republic of)
مصفلی شهسواری
۰۹:۱۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
زنم راطلاق دادم چگونه جدا کنم
Iran (Islamic Republic of)
مسلم باغبان زاده
۰۳:۱۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
می‌خوام یارانه جدا کنم مستقل باشم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۱۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
مجردم میخوام جدا کنم یارانه ی خودمو همچنین معشیتیمو لطفا راهنمایی کنید که باید چیکار کنم وچه مدارکی رو فراهم کنم واینکه اصلا امکانش هست یا ن..‌.؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۱۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
من انصراف دادم ولی داره برام واریز میشه!!! چرا مسئولین رسیدگی نمیکنن؟
Germany
رررر
۲۳:۲۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
شوهرم بدون من میتونه یارانه رو جدا کنع
Germany
ریحان
۲۳:۰۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
شوهرم بدون من میتونه یارانه رو جدا کنه یا ن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسینی
۲۱:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
بخدا تازه ازدواج کردم یارانه ندارم معیشیتی ندارم همسرم هنوز جدا نکردم از پدرخانومم ند
ارم چکار کنم ماندم هیچی نداریم بخوریم بخدا مو ندیم
United States of America
ریگی
۲۰:۱۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام من یک کارگر هستم یارانه نقدی من از مرحله 48قطع شده هر جارفتم درست نشده پلیس +۱۰رفتم فرماندار رفتم مرکز آمار رفتم حق من کارگر را بدین
Iran (Islamic Republic of)
آزیتا
۲۳:۴۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام ببخشید،من باهسرم اختلاف دارم.آیامیشه یارانه موجداکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
کامل خوندی چی گفته؟؟؟؟؟؟
Netherlands
قلی
۲۰:۵۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
پدرم فوت کرده منم سرپرست بودم یارانه به اسم من بوده الان ازدواج کردم و یارانه من به حساب خونواده من میره چطوری، میتونم به اسم برادرم برگردونم یارانه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
نکن حذف نمیشه ممکنه دیگه برات ون.نریزن بزار ب حساب خونوادت بریزن
Iran (Islamic Republic of)
احسان قاسمی شهابی
۱۲:۴۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
من ی ساله ازدواج کردم و کقتی اقدام ب جداسازی یارانه ها کردیم یارانه خودم پرداخت میشه ولی یارانه همسرم پرداخت نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
من سه ساله طلاق گرفتم ولی بهم یارانه معیشتی تعلق نگرفته با اعتراض فهمیدم اموال همسر سابقم و به حساب من زدن من باید چیکار کنم آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
همسرم سوءمصرف داره وکل یارانه برای خودش صرف میکنه
چطور میتونم یارانه خود وبچه هامون جدا کنم ازش
Iran (Islamic Republic of)
الیاس
۲۱:۱۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
سه ماه یارانه ام جدا کردم هنوز. برام یارانه نریخته چه کار باید کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
مسئولان خواهشا پیگیری کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
نگاه کنید مردم چه مشکلاتی دارن منم مشابه شما الکی قطع شده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام من مجرد هستم میتونم برم یارانمو جدا کنم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۵۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
باسلام 22ماه قبل یارانه ام راجواکردم به دلیل ازدواج رایانه معیشتی این ماه واریزنشده دلیلش چیه کی واریزمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
میلاد عابدینی
۲۲:۵۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
ازدواج کردم میخوم یارانه را از خانواده جدا کنم
United States of America
مم
۲۱:۵۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام یارانمو یک ماهه جداکردم ازدواج کردم الان واس معیشتی چه کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۴:۴۴ ۳۰ دی ۱۳۹۸
سلام. میشه راهنمایی کنید لطفا. من یارانه خودم رو از پدرم جدا کردم. و تازه ازدواج کردم. از پلیس +10 ثبت نام کردم و بانک هم ثبت شده. فقط الان مدارک من با سریال شناسنامه قبلیم میاد بالا که منو مجرد نشون میده. با سریال شناسنامه جدید تو سامانه نمیاد بالا. الان دو ماهه ثبت نام کروم و یارانه نگرفتم. و اینجوری معیشتی هم بهم تعلق نمیگیره.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۰۳ ۲۹ دی ۱۳۹۸
سلام،من قبلا ازدواج کردم اون موقع یارانه هامون رو جدا نکرده بودیم حالا از هم جدا شدیم آیا من میتونم یارانه ی خودمو از پدرم جدا کنم!!!؟
لطف میکنید اگه جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
ندا صدیق
۱۳:۲۹ ۲۸ دی ۱۳۹۸
سلام.لطفا راهنماییم کنید خیلی برام حیاتیه.من نزدیک 7ماهه ازدواج کردم یارانمو هنوز پدرم دریافت میکنه و بهم میده حالا از طرفی سبد معیشتی پدرم بهش تعلق نگرفته چون من هنوز اسمم به عنوان اعضای خانواده پدرم داخل لیست ثبته و چون من ماشین دارم و درامدم به حد نصابه پدرمو از لیست سبد معیشتی حذف کردن.بهم گفتن برم خودمو از لیست یارانه پدرم حذف کنم تا ایشان بتونه اعتراض بزنه ولی میگن چون روال حذف یارانه حدودن 2ماه طول میکشه و اعتراض برای دریافت سبد معیشتی تا 30دی ماه مهلت داره کاری از پیش نمیبرم.به پلیس 10+ هم مراجعه کردم ولی درست جواب ندادن.خواهش میکنم اگه کسی میتونه راهنماییم کنه پدر من یک بازنشسته سادست.
Iran (Islamic Republic of)
صابر
۲۱:۴۱ ۲۵ دی ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید من یارانه رو جدا کردم چون تازه ازدواج کردم موقع تثبیت حساب در بانک،کارمند بانک به اشتباهی کدملی من را به جای شماره حسابم ثبت کرد بعد از کلی دردسر موفق شدم شماره حسابم رو درست کنم در این فاصله سه مرحله یارانه واریز شد که فقط یه مرحله برام واریز شد الان میخام برای دریافت دو یارانه قبلی چکار کنم که بهم تعلق گرفته و در حسابم موجوده لطفا جواب دهید
Iran (Islamic Republic of)
سیمین
۱۷:۴۸ ۱۵ دی ۱۳۹۸
من فروردین عقد بستم رفتم جدا کردم فقط سند ازدواج رو میخوان با شناسنامه زن و شوهر همین بعد باید بری بانک برا ثبت شماره حساب سرپرست خانواده کل کاری باید انجام بدی نیم ساعت هم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین عقبایی
۲۰:۰۵ ۱۴ دی ۱۳۹۸
من درخواست تفکیک یارانه از خانواده دارم و همسرم از اتباع خارجه ولی دارای مدارک ایرانی می باشد ایا امکان این است که من یارانه بگیریم و یا اگر من نتوانستم یارانه پدرم مجددا وصل شود.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۳ دی ۱۳۹۸
شوهرم هروقت مریض میشم اصلا پول نمیده برم دکتر.تازه دعوام میکنه میگه بدرد چیم میخوری همش مریضی.یارانمو خودش میخوره میگه اگه مال تو بود نمیومد تو حساب من.همیشه ب خودش میرسه باحال مریض بمن میگه غذا درست کن کتکم میزنه.حتی صبرنمیکنه تا خوب شم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
نباید جدا می شدید
Iran (Islamic Republic of)
Matin
۰۷:۵۵ ۱۲ دی ۱۳۹۸
زنانی ک شوهرشون خرج درست درمونی بهشون نمیده و یارانشونو هم میخوره باید چیکار کنن؟؟؟
چرا برا هرکس تو حساب خودش نمیریزید؟؟
اینطوری ظلمه.
Iran (Islamic Republic of)
پرستو
۲۳:۲۱ ۱۱ دی ۱۳۹۸
سلام..منو همسرم نزدیک به یکساله که ازدواج کردیم..
میخوایم یارانمونو جداکنیم ولی چون پدرشوهرم پرسنل نیروی هواییه گفتن فرم محرمانه پر شده و خود پدرشوهرم باید اقدام به اینکار کنه که ایشون هم اینکارو نمیکنه..میشه لطف جواب بدین و بگین ما چه راهی برای جداکردن یارانمون داریم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۵۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
منم همین طور
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۰۸ ۰۷ دی ۱۳۹۸
پدر من موقع ثبت نام یارانه اسم منو ننوشت که من با همسرم جدا ثبت نام کنیم و از یارانه جا ماندم الان موندم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۴۴ ۲۷ آذر ۱۳۹۸
سلام من پدرم فوت شدوبعدش برادربزرگم شدسرپرست من من الان میخوام یارانموجداکنم،آیامیتوانم مجردهم هستم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۴۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
سلام من بعد از ازدواج یک ماه پیش برای جداسازی یارانه خودم و همسرم اقدام کردم پدر خودم یارانه بگیره ولی پدر همسرم خیر
گفتم یارانه خودت برقرار میشه ولی همسرت چون پدرش یارانه اش قطع شده بهش تعلق نمیگیره.اخه الان کی سرپرسته همسرمه؟خیلی زوره
Iran (Islamic Republic of)
نازنین زهرا .ص
۱۲:۵۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
با سلام
من از دوره دوم نتونستم برای یارانه ثبت نام کنم. بعد ازدواج هم. گفتن ثبت نام مجدد نداریم. حالا بلاتکلیف موندم.یارانه معیشتی هم بهم تعلق نمی گیره. کجا پیگیر بشم.چیکار کنم.لطفا راهنماییم کنین.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۳:۱۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
من بدلیل تصادف وگم کردن مدارک نتوانستم سبت نام کنم الان چکار کنم لطفا راه نمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
سلام من ب سایت برای جدا کردن یارانه مراجعه کردم الان پشیمون شدم و هنوز بانک نرفتم واسه فعال سازیش بنظرتون اگه ب بانک مراجعه نکنم یارانمون از خانواده هومون جدا نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
Majid
۰۱:۱۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
سلام خب اگه تو سایت ثبت بشه که ینی تایید کردی فقط مونده شماره حساب جدید بدی بانک، آیا به پلیس +10 هم مراجعه کردین برای دادن مدارک؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
واقعا این همه مدارک برای جداشدن یارانه نیازه...خدایابه امید خودت
Iran (Islamic Republic of)
قدرشناس
۲۳:۱۸ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
یارانه میخواین چیکار همه چی ارزونه
همین که اینترنت وصل شد خداروشکککککر
روحانی مچکریییییم
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۴۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
چطور ممکن است هنگام جدا کردن یارانه ها در زمان ازدواج یاراه یک ماه از دست برود؟ . آیا جدا کردن یارانه یک زوج تازه ازدواج کرده این قدر سخت است که دو ماه زمان می برد؟
Iran (Islamic Republic of)
Majid
۰۰:۴۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
کاش فقط مال یه ماه رو نمیدادن بعدش میدادن ایراد نداشت،قطع نشه صلوات،ماه قبل جدا کردم الان همه میگن قط میشه
Iran (Islamic Republic of)
Maryam
۰۱:۱۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
من شوهرم قبلا زن داشته شوهرم دادگاه هاشونرفته غیابی طلاق گرفتن دختره یارانه شوهرمو بعنوان نفقه داره میگیره الان تکلیف من و بچم چی هس آیا من میتونم جدا کنم بچم هم تحت سرپرست من باشه یارانه بگیره؟
Iran (Islamic Republic of)
Maryam
۰۰:۵۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
اگه شوهرم قبلا از زنش جداشده باشه البته شوهرم دادگاه هاشو نرفته دختره غیابی طلاق گرفته و دختره یارانه شوهرمو بعنوان نفقه برداشته الان تکلیف من و بچه ایندم چیه چجوری جدا کنم ؟آیا من خودم میتونم جدا کنم سرپرست باشم؟
۱۲
آخرین اخبار