ناگفته‌های اولین بانوی عراقی که راننده تاکسی شد+فیلم

روایتی از اولین زن عراقی که رانندگی تاکسی را در این کشور به عنوان راهی برای کسب و درآمد انتخاب کرد را از نظر می گذرانید.

ناگفته‌های اولین بانوی عراقی که راننده تاکسی شد+فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،"کفاح ام علی" نام زنی 50 ساله اهل عراق است که زمانی برای تامین هزینه های داروهایش به فرزندانش محتاج بود.

به گزارش "یورونیوز عربی" از آنجایی که "ام علی" نمی خواست منتی در این مورد بر سرش باشد و راضی به زحمت افتادن دخترانش نبود،تصمیم گرفت کلیشه ها را بشکند و گذشته از کارهای روزمره ای طبیعی که مانند دیگر زنان در خانه انجام می دهد،برای کسب استقلال در زندگی خود تصمیم جدی بگیرد زیرا فرزندانش مبالغی حتی بیشتر از هزینه زندگی خودشان را برای مشکلات پزشکی مادر خود صرف خرج می کردند.

این زن عراقی سرانجام به این فکر افتاد تا خودرویی که سه سال پیش خریده بودند را به کار بگیرد و از آن کسب درآمد کند تا دیگر به خاطر هزینه های پزشکی اش به کسی وابسته نباشد.ام علی که همیشه رویای داشتن زندگی متفاوت از دیگر زنان کشورش را داشت بالاخره رانندگی تاکسی را به عنوان شغل ثابت خود انتخاب کرد تا فرمان زندگی اش را به تنهایی در دستان خود بگیرد و چرخ روزگار را بچرخاند.

زن نامبرده که دارای یک آپارتمان  در بغداد بوده،یکی از دلایل انتخاب این شغل را نیز عدم نیاز به مدرک خاصی اعلام کرد.هر چند که بسیاری از اقوام او با این اقدام مخالف بودند اما مسافرانش او را تشویق می کنند.گفتنی است یکی از مسافران ام علی راجع به مشاغل زنان گفت:زنان بیکار می بایست روی پای خود بایستند و در جستجوی فرصت های شغلی باشند.

بیشتر بخوانید:

اولین سرلشکر زن در ارتش سوریه+عکس

صحبت های نخستین زن عراقی که راننده تاکسی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
چند ساله راننده تاکسی شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
خیلی جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
الان خیلی از رانندگان تاسی زن هستن
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۷:۵۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
به جای که برید ناگفته های زن عراقی در مورد راننده تاکسی شدن رو رسانه ای کنید بیاید مشکلات رانندگان تاکسی کشور خودمونو مطرح کنید
چهار ساله بیمه تامین اجتماعی ندارم میدونی یعنی چی یعنی امید به آینده ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
چند هزار تا از این زنها تو ایران وجود دارد ایا زحمت به خودتون دادین درباره اونها هم تحقیق کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
بهتره بجای عراقیها از بانوهای ایرانی گزارش تهیه کنین
آخرین اخبار