وکیل ترامپ، مولر را تهدید کرد

وکیل رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد در صورت صدور احضاریه از سوی بازرس پرونده مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ علیه ترامپ، او را به دادگاه خواهد کشاند.

وکیل ترامپ مولر را تهدید کردبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، رودی جولیانی، وکیل رئیس جمهور آمریکا  و شهردار سابق نیویورک، روز شنبه تهدید کرد اگر رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا، تلاش کند تا علیه دونالد ترامپ احضاریه صادر کند، او را به دادگاه خواهد کشاند.

شهردار سابق نیویورک سیتی، که از ماه آوریل به تیم حقوقی رئیس جمهور آمریکا پیوسته است، در مصاحبه با ای بی سی نیوز اعلام کرد: اگر مولر تلاش کند تا علیه ما احضاریه صادر کند، ما به دادگاه خواهیم رفت.

تهدید جولیانی علیه بازرس ویژه پرونده مداخله در انتخابات 2016 درست ساعت‌ها پس از آن اعلام شد که نیویورک تایمز فاش کرد در ماه ژانویه وکلای ترامپ با ارسال نامه‌ای 20 صفحه‌ای به رابرت مولر این استدلال را مطرح کردند که موکل آنها اختیارات فراوانی در تمام تحقیقات فدرال دارد، اما نمی‌تواند مانع اجرای عدالت شود. همچنین در این نامه محرمانه این بحث مطرح می‌شود که قانون اساسی این کشور به رئیس جمهور اختیارات گسترده می‌دهد تا به پرس و جو و تحقیقات پایان دهد یا حتی از قدرت خود برای عفو استفاده کند.

اگر چه این نامه پیش از همکاری جولیانی با تیم حقوقی ترامپ برای مولر ارسال گردیده شد، او در مصاحبه خود با ای بی سی نیوز محتوای این نامه را مورد تائید قرار داد و افزود: استراتژی حقوقی که در آن نامه مشخص گردید، همچنان پابرجاست.

روزنامه نیویورک تایمز اولین بار از وجود چنین نامه‌ای خبر داد هر چند به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا دقایقی پیش از انتشار این خبر از سوی نیویورک تایمز در روز شنبه از پیش آن را خبر داده بود. ترامپ پیش از افشای نامه محرمانه تیم حقوقی خود، این سوال را مطرح کرد که آیا دفتر بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات یا وزارت دادگستری این کشور نامه تیم حقوقی او را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

ترامپ در پیامی توئیتری،که اندکی پیش از افشای نیویورک تایمز منتشر کرد، نوشت: هیچ تبانی با روسیه در کار نبوده (البته بجز تبانی دموکرات‌ها)، چه وقت این شوخی فریب‌آمیز بسیار پرهزینه تعقیقب توهمات به پایان می‌رسد؟ وای به حال کشور ما. آیا بازرس ویژه یا وزارت دادگستری نامه وکلای من را در اختیار رسانه‌های خبری جعلی قرار داده‌اند؟ که به جای آن به فساد دموکرات‌ها باید پرداخته شود.

 جولیانی، نیز همانند ترامپ، بازرس ویژه پرونده مداخله در انتخابات آمریکا را متهم به افشای نامه تیم حقوقی رئیس جمهور کرد و به ای بی سی نیوز گفت که مولر باید با انتشار بیانیه‌ای گزارش نیویورک تایمز در این خصوص را محکوم نماید و پیشنهاد کرد که مولر بهتر است در واکنش به انتشار آن نامه، تیم بازرسی خود را مورد بازجویی قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار