نخست‌وزیر کانادا: تعرفه‌های آمریکا به منزله چالشی برای اقتصاد جهانی است

­جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت تعرفه‌های آمریکا چالشی برای اقتصاد جهان به شمار می‌رود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت، تعرفه‌های گمرکی آمریکا به منزله چالشی برای اقتصاد جهانی است.

ترودو گفت: «ما همچنان معتقدیم که فرصتی برد-برد در نفتا برای کانادا در برابر آمریکا وجود دارد. در رابطه با به روز رسانی نفتا و بهبود آن ما همچنان به تعامل سازنده خود با آمریکا و مکزیک ادامه می‌دهیم. ما معتقدیم که بخش تجاری می‌تواند فرصت‌های زیادی را ایجاد کند. این بخش می‌تواند برای اقتصاد‌های کانادا و آمریکا اشتغال آفرینی کند. ما می‌دانیم که هم اکنون نوعی اضطراب در بخش تجاری وجود دارد. هم اکنون بخش زیادی از افراد فعال در این بخش معتقدند که وضعیت خوب نیست و این بخش درست عمل نمی‌کند. این موضوع سبب شده است که ما موضوع تجاری را به خوبی بررسی کنیم.»

وی افزود: «ما تلاش می‌کنیم که نشان دهیم که ما می‌توانیم پیمان‌های تجاری رو به رشد از جمله پیمان سیدا و یا سی پی تی بی پی با آسیا امضاء کنیم. ما نشان داده ایم که می‌توانیم پیمان‌هایی در رابطه با حفاظت از محیط زیست، برابری جنسیتی و یا حقوق کارگران امضاء کنیم. پیمان‌های تجاری و رشد و تقویت آن‌ها می‌تواند به موفقیت بدل شود.»

ترودو درباره وضع تعرفه از طرف آمریکا گفت: «به نظرم این به منزله گامی به عقب است. موضوع جلسه گروه هفت هم در این رابطه بود. آن‌ها درباره چالش‌های اقتصادی که ما با آن‌ها روبرو هستیم گفتگو کردند. یک چالش بزرگ اقتصادی وجود دارد که نه تنها در برابر گروه هفت است بلکه به منزله چالشی برای جهان توسعه یافته است. این موضوع تمام بخش‌های اقتصادی ما از جمله بخش خودروسازی، فولاد، آلومینیوم و دیگر بخش‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. این موضوع رشد اقتصادی را تحت تاثیر قرار میدهد.»

وی گفت: «من به طور علنی درباره مذاکرات با آمریکا صحبت نمی‌کنم. در هر پیمان تجاری همیشه بخش‌هایی برای سازش وجود دارد. ما می‌توانیم به یک معامله برد برد دست پیدا کنیم. من همچنین به طور شفاف گفته ام که من از منافع کانادا و مردم آن حمایت خواهم کرد. من تنها توافقی را امضاء خواهم کرد که برای کانادا خوب باشد. به نظرم نفتا از یک توافق بد بهتر است. من این موضوع را به طور شفاف به رئیس جمهور ترامپ گفته ام. ما می‌دانیم که یک توافق خوب می‌تواند منافع زیادی برای همگان ایجاد کند.»

انتهای پیام/

سخنان نخست‌وزیر کانادا درباره تعرفه‌های گمرکی آمریکا

برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
واقعا آمريكا با اين تحريماش چهره خطرناك خودشو به دنيا نشون داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
مگه آمريكا غير از چالش درس كردن هنر ديگه ايم داره ؟
آخرین اخبار