پروژه‌های عمران شهری بندرریگ نیازمند تخصیص اعتبار است

شهردار بندرریگ گفت: تسریع در اجرای پروژه‌های عمران شهری بندرریگ نیازمند تخصیص اعتبار است.

پروژه‌های عمران شهری بندرریگ نیازمند تخصیص اعتبار استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، محمدرضا عربزاده دوشنبه‌شب در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مور اینکه چه زمانی میدان ورودی شهر بندرریگ تکمیل می شود، اظهار داشت: روند اجرایی هر پروژه از نظر زمانی بستگی به پارامترهای مختلفی از قبیل مجوزهای مورد نیاز، تامین مالی پروژه، توان اجرایی پیمانکار، شرایط جوی و ... دارد.

شهردار بندرریگ گفت: در خصوص پروژه میدان امام علی (ع) بندرریگ در زمان شروع به کار بنده، پروژه تقریبا متوقف بود که همکاران بنده در حال دریافت مجوزها بودند که با حضور بنده این روند نیز سرعت بهتری پیدا کرد و مجوزها دریافت شد.

عربزاده بیان داشت: با پیمانکار پروژه نیز در چندین نشست مذاکرات لازم صورت گرفت و پیمانکار با توجه به مطالباتی که از پروژه داشتند و با کمبود تخصیص که در این مورد وجود داشت، پیمانکار را متقاعد کردیم که ادامه کار را با جدیت شروع کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حجم کل کار از قبیل زیر سازی و احداث چند دهانه پل مورد نیاز که از زیر این میدان و خروجی های آن می گذرد به پایان رسیده و حجم کارهای زیر سازی و پل ها شاید به گونه ای تصوری پیش بیاورد که کار میدان کند بوده است.

عربزاده تصریح کرد: بالغ بر دو میلیارد و نیم حجم عملیات انجام شده است که با توجه به تخصیص حدود ۶۶۰ میلیونی پروژه تا امروز نشان از این است که پیشرفت خوبی تا این زمان صورت گرفته است.

وی متذکر شد: به هر حال نقدینگی پیمانکار نیز یکی از عوامل مهم سرعت اجرایی هر پروژه هست و ریسک پیمانکار برای ادامه با سرعت بالا و کمبود تخصیص هم را باید در نظر داشت؛ هر چند پیمانکار پروژه تا اینجای کار عملکرد مناسبی داشته اند.

شهردار بندرریگ گفت: بالغ بر ۷۵ درصد حجم عملیات انجام شده که اتفاقا این ۷۵ درصد زمانبرترین اجرای پروژه از لحاظ برنامه زمانبندی پروژه به حساب می آید.چرا که می بایست به صورت لایه لایه و کوبیدگی های کامل و تایید تست صورت می‌گرفت و همچنین چند دهانه پل که اجرا شده نیز از نظر زمانبندی و مهلت مورد نیاز برای بارگذاری دال و قطعات دیگر پل رعایت شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: البته با توجه به این میزان پیشرفت پروژه به دلیل کمبود تخصیص و شرایط اقتصادی خاص موجود فقط ۲۵ درصد مطالبات پیمانکار پرداخت شده است.

عربزاده تصریح کرد: ولی در هر صورت با تعامل ایجاد شده پیمانکار در حال تنظیم کد ارتفاعی پروژه هستند که بعد از این ایام و تنظیم کد ارتفاعی پروژه سنگ جدول پروژه نیز اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: اما برای سرعت پروژه نیاز به تخصیص بیشتر داریم که در حال رایزنی با استان هستیم و امیدوارم که با نتیجه گیری این رایزنی ها و توجه خاصی هم که الان از طرف مسئولان بالادست وجود دارد تا هفته دولت بتوانیم بهره برداری از میدان را داشته باشیم.

عربزاده اضافه کرد: طبق توافق نامه ای هم که اخیرا با شرکت آب و فاضلاب استان داشته ایم متقبل شدیم با پرداخت هزینه شرکت آبفای استان هم نسبت به تغییر مسیر خط انتقال آب از زیر میدان به خارج از محدوده میدان اقدام کنند.

شهردار بندرریگ در پایان گفت: تمام تلاش ما این هست که به خاطر شرایط مالی خاص از کیفیت پروژه کاسته نشود و با رعایت آخرین استاندارهای لازم این پروژه به عنوان یکی از پروژه های شاخص شهر بندرریگ به خوبی به اتمام برسد.

گفتنی میدان امام علی (ع) شهر بندرریگ در تقاطع جاده ساحلی گناوه - بندرریگ - بوشهر با جاده بندریگ به بزرگراه گناوه - برازجان هم اکنون در حال ساخت است که عملیات عمرانی در این مسیر به دلایلی به درازا کشیده و عبور و مرور در این نقطه به کندی صورت می گیرد که نارضایتی رانندگان عبوری و شهروندان شهرهای یاد شده را به علت های گوناگون از جمله موانع بسیار ایجاد شده در این تقاطع به همراه داشته است.

انتهای پیام/م

تسریع در اجرای پروژه‌های عمران شهری بندرریگ نیازمند تخصیص اعتبار

برچسب ها: تسهیلات ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.