سختگیرانه ترین قانون کار درایران است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: میزان عرضه نیروی کار ما چند برابر تقاضای نیرو است، اما شرایط سختی که در قانون فعلی وجود دارد، امکان به کارگیری نیرو را مشکل ساز کرده است.

سختگیرانه ترین قانون کار درایران استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع اعضای اتاق اصناف شهرستان راور گفت: از اتاق‌های اصناف در استان‌ها خواسته‌ایم تا اشکالاتی که در مواد قانونی موجود می‌بییند و مشکل‌ساز شده‌اند را پیدا کنند و به کمیسیون اقتصادی ارائه دهند.

وی افزود: ما حاضریم تا پیشنهادات اصناف را از طریق اتاق‌ اصناف استان‌ها دریافت و تعریف طرحی برای اصلاح بند‌هایی از قانون نظام صنفی کشور داشته باشیم.پور ابراهیمی با اشاره به اشکالاتی که در قانون کار فعلی کشورمان وجود دارد، گفت: طبق بررسی سازمان جهانی کار، سختگیرانه‌ترین قانون کار مربوط به ایران است.


وی عنوان کرد: متاسفانه خانه کارگر به اسم حمایت از کارگران در حق این قشر از جامعه خیانت می‌کند و بار‌ها جلساتی را با آن‌ها تشکیل دادیم تا مسائل مربوط به جامعه کارگری برطرف شود، اما فایده‌ای نداشته است.

نماینده مردم کرمان وراور درمجلس تصریح کرد: میزان عرضه نیروی کار ما چند برابر تقاضای نیرو است و در این فضا باید قانون کار را تعدیل داد تا ضمن ایجاد اشتغال، کارگر هم ضرر نکند، اما شرایط سختی که در قانون فعلی وجود دارد، امکان به کارگیری نیرو را مشکل ساز کرده است.

وی افزود: پیشنهاداتی را به کمیسیون اجتماعی مجلس برای اصلاح قانون کار دادیم، چون در حیطه کاری آن‌ها است، اما به شدت مخالفت‌هایی در این زمینه وجود دارد.

پورابراهیمی با بیان اینکه نظر ما این است که قانون کنونی تمایل به سمت اقتصاد سوسیالیستی و غربی دارد در صورتی که با نظام استاد و شاگردی می‌توان جمع زیادی را مشغول به کار کرد، اظهارکرد: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوه تا آخر خرداد جمع‌بندی خواهد شد و اول تابستان قانون اصلاح شده بعد از یک سال و نیم کار به صحن علنی مجلس می‌آید که با تصویب آن بخش زیادی از مشکلات این حوزه رفع می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: با سازمان مالیاتی و وزیر اقتصاد توافق کردیم که اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را که تمام کردیم، وارد کاهش نرخ مالیات بر عملکرد شویم ، هدف  هم این است که در اقتصاد کشور هر کس مصرف بیشتری دارد، مالیات بیشتر بپردازد و تولید بیشتر مالیات کمتری بدهد، یعنی تولید را مورد حمایت قرار دهیم که به عدالت هم نزدیک است.


وی تصریح کرد: پیش بینی ما این است که اول مهر ماه کاهش پنج درصدی مالیات بر عملکرد را در صحن علنی داشته باشیم، هر چه نرخ عملکرد را کاهش دهیم، میزان فرار مالیاتی هم کمتر می‌شود.
انتهای پیام/ح

سختگیرانه ترین قانون کار دردنیا مربوط به ایران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.