آنتی بیوتیکی که فقط باکتری های بد را نابود می کند

محققان آمریکایی موفق به تولید آنتی بیوتیک جدیدی شده اند که می تواند تنها به باکتری های بد حمله کرده و صرفا آنها را نابود کند، بدون آنکه به باکتری های بی خطر آسیب بزند.

آنتی بیوتیکی که فقط باکتری های بد را نابود می کندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،اگر چه امروزه انواع داروهای آنتی بیوتیک در بازار وجود دارند، اما نقطه ضعف اساسی همگی آنها نابود کردن همزمان باکتری های خوب و بد در بدن انسان است. این امر می تواند در مواردی منجر به ابتلای انسان به بیماری های جدیدی شود و سلامت افراد را به طور جدی به مخاطره بیاندازد.

حال پژوهشگران می گویند برای اولین بار آنتی بیوتیکی را تولید کرده اند که تنها یک باکتری مخرب و فرصت طلب به نام C. difficile را هدف قرار داده و آن را نابود می کند.

C. difficile یک باکتری خاص با رفتاری ویژه است واگر چه در مواردی رفتار مناسبی دارد، اما گاهی هم تغییر ماهیت می دهد و با فرصت طلبی به تضعیف سیستم ایمنی بدن می پردازد. آنتی بیوتیکی که به تازگی تولید شده می تواند تنها C. difficile را در صورت رفتار فرصت طلبانه و مشکوک نابود کند.

با توجه به اینکه باکتری یادشده در قلب انسان وجود دارد، تخریب آن در صورت فعالیت نامناسب اهمیت شایانی دارد. تا به حال سه نمونه آزمایشی از این آنتی بیوتیک تولید شده وانتظار می رود پس از تکمیل بررسی ها عرضه آن به بازار آغاز شود.

منبع:مهر

انتهای پیام/

تولید آنتی بیوتیکی که فقط باکتری های بد را از بین می برد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار