متفکر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ادعای ترامپ بر تغییر رفتار ایران پس از خروج آمریکا از برجام صحت ندارد

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت:تغییری در رفتار ایران پس از خروج آمریکا از برجام دیده نمی‌شود،بلکه مقداری هم سریع‌تر شده است.

ادعای ترامپ بر تغییر رفتار ایران پس از خروج آمریکا از برجام صحت نداردحسین متفکر کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ادعاهای دونالد ترامپ مبنی بر تغییر رفتار ایران بعد از خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: کاخ سفید از طریق برجام می‌خواست جلوی نفوذ ایران در منطقه و حمایت جمهوری اسلامی از جبهه مقاومت را بگیرد تا امنیت اسرائیل را تأمین کند، حال با خروج ترامپ از برجام و تحمیل تحریم‌های بیشتر بر تهران، اول به دنبال تغییر رفتار ایران و در نهایت به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها بعد از اینکه وارد برجام شدند احساس کردند منافع خاصی برای کاخ سفید حاصل نشده است و از طرف دیگر این کشور به دنبال اثبات کدخدایی خود بر اروپا و برخی کشورهاست، بر این اساس ترامپ به وسیله گروه حامی خود در منطقه از جمله اسرائیل و عربستان و همچنین با کمک انگلیس تلاش کرد تا فشارهای هرچه بیشتری علیه ایران اعمال کند.

متفکر با بیان اینکه تنها قدرتی که در منطقه در برابر ترامپ و سیاست‌های کاخ سفید ایستاده، ایران است، افزود: با خروج برنامه‌ریزی شده آمریکا از برجام، احساس مقامات آمریکایی این بود که ایران هم با فوریت از این توافق خارج می‌شود تا زمینه اصلی از بین رفتن کل برجام فراهم شود.

کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: با همراهی بسیاری از کشورها با ایران در مقابله با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، تقریبا سیاست‌های تبلیغی و ایران هراسی کاخ‌سفید در منطقه رو به افول رفته است.

وی با بیان اینکه ایران هیچ تغییر رفتاری در سیاست‌های خود نسبت به مسائل منطقه‌ای نداشته است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی در سیاست‌های خود در سوریه، عراق و یمن عقب‌نشینی نکرده است، چرا که کمک به کشورهای خط مقدم جبهه مقاومت را وظیفه خود می‌داند و این حمایت‌ها همچنان ادامه دارد و خلاف ادعاهای مطرح شده، تغییری در رفتار جمهوری اسلامی نه تنها دیده نمی‌شود بلکه مقداری هم تندتر و سریع‌تر شده است.

متفکر اظهار کرد: اقداماتی که رئیس جمهوری آمریکا انجام داده از جمله خروج از برجام، انتقال سفارت از تل‌آویو به بیت‌المقدس و فشارهایی که در منطقه بوجود آورده، زمینه را برای نفوذ سیاست‌های ایران فراهم کرده و به جهانی شدن شعارهای جمهوری اسلامی کمک می‌کند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه ملت ایران بر این باورند که سیاست‌های جمهوری اسلامی در قبال مسائل منطقه درست بوده است، خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس و شعارهایی که در اقصی نقاط جهان شنیده شد نشان داد که ملت‌ها با انقلاب اسلامی و سیاست‌های ایران همراه هستند، البته کشور ما هم در حمایت معنوی از نهضت‌های آزادی بخش و کشورهای مظلوم هیچ ابایی ندارد که اعلام کند حامی آن‌ها است.

انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار