اجرای بخش‌هایی از حلقه چهارم ترافیکی اصفهان

مديرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان از آغاز اجرای بخش‌هایی از حلقه چهارم ترافیکی به‌ خصوص در شمال شرقی شهر تا شهريور ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعيد كورنگ بهشتي با بیان اين که اجرای بخش‌هایی از حلقه چهارم ترافیکی به‌ خصوص در شمال شرقی شهر که خودروهای سنگین در آن تردد می‌کند و جایگزینی ندارد در اولویت قرار دارد، اظهار كرد: به همین سبب عمليات اجراي تقاطع غير همسطح شهيد اردستاني، تقاطع غير همسطح كارخانه قند و نیزايستگاه مترو زينبيه در دستور کار قرار گرفته است.

وي ادامه داد: معاونت عمران مقدمات آغاز احداث تقاطع غيرهمسطح شهيد اردستاني را با  برآورد هزينه 25 ميليارد تومان در دست اقدام دارد.

مدير عامل سازمان عمران شهرداري اصفهان از شروع عمليات اجرايي تقاطع غير هسمطح كارخانه قند با هزينه 60 ميليارد تومان سخن به ميان آورد و تصريح كرد: اين طرح بعد از توافقات نهايي با بنياد مستضعفان به عنوان مالك كارخانه قند، اجرا خواهد شد. 

وي اضافه كرد: معماري تقاطع شهید اردستانی و تقاطع کارخانه قند به صورت منحصر به فرد طراحي شده و هر دو اين تقاطع ها در مسير حلقه حفاظتي شهر قرار دارد.

بهشتي با بيان اين كه احداث ايستگاه شاهد مترو  واقع در چهار راه بنايي زينبيه  با هزينه 36 ميليارد تومان بعد از مراحل نهايي آزادسازي تا نيمه اول سال جاري آغاز مي شود، اذعان داشت: خط دو مترو داراي ۲۴ ايستگاه است که دستور اجراي ۱۶ ايستگاه آن صادر شده و ۸ ايستگاه باقي مانده آن نيز به خميني‌شهر منتهي مي‌شود.

گفتني است حلقه حفاظتی یا حلقه چهارم ترافیکی ۷۸ کیلومتر طول دارد و ساخت آن از شمال و شمال شرقی اصفهان آغاز می شود. این حلقه حفاظتی دارای 39  طرح  بزرگ است و برای حفاظت از حریم شهر و اراضی کشاورزی و جلوگیری از توسعه ناموزون شهر احداث می شود.

حلقه چهارم ترافیکی از 11منطقه شهر اصفهان عبور می کند؛ از كارخانه  قند شروع مي شود و پس از گذر از بزرگراه شهيد اردستاني ، خيابان آيت الله غفاري در زينبيه و بزرگراه  بعثت و معلم به ميدان استقلال می رسد و در خيابان لوله آب خميني شهر و با عبور از خيابان آتشگاه وارد شهر درچه مي شود ؛ در اين محدوده با گذر از سه پل از روي رودخانه و عبور از اتوبان ذوب آهن وارد شهر ابريشم مي شود و پس از آن از جنوب به سپاهان شهر بر روي مسير کنار گذر شرق اصفهان قرار می گیرد و با تعريض اين مسير كمربندي، مجدد به كارخانه قند متصل مي شود.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شهرداری ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار