اجرای طرح گلخانه‌ای پیش رس کردن انگور برای نخستین بار در خلیل آباد

برای اولین بار در کشور با همت کارشناسان ناظر گیاه پزشکی جهاد کشاورزی طرح پیش رس کردن انگور در شرایط گلخانه در شهرستان خلیل آباد به اجرا درآمد .

اجرای طرح گلخانه‌ای پیش رس کردن انگور برای نخستین بار در خلیل آبادبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مجید طاهر پور مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت : با این روش محصول انگور رقم پیش رس شهرستان 20 تا 30 روز زودتر وارد بازار مصرف شده و همین امر باعث خواهد شد که محصول نوبرانه خارج از زمان اصلی خود وارد بازار عرضه شود .

وی افزود: با کشت انگور گلخانه ای ، تولید نوبرانه و پیشرس انگور توانستیم ، کمک زیادی به اقتصاد شهرستان و درآمد باغداران کنیم .

طاهر پور ادامه داد:  همه ساله  تگرگ، باران‌های بهاری و توفان  خسارات جبران ناپذیری به باغ‌های انگور وارد می‌کند، اما در کشت گلخانه‌ای این خسارت به حداقل می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت : زودرس نمودن انگور و رساندن محصول نوبرانه به بازار از دیگر اهداف اجرای این طرح است که برای دومین سال با موفقیت انجام شد .

وی  افزود:در سال جاری سطح زیر کشت انگور گلخانه‌ای رقم یاقوتی از 85 متر مربع به  سه هزار متر مربع افزایش یافته است .

طاهر پور ادامه داد : پیش بینی می‌شود امسال از 200 هکتار از سطح باغات انگور پیش رس بیش از 4 هزارتن رقم یاقوتی برداشت شود .

انتهای پیام // و. ت
 



برای نخستین بار در خلیل آباد انجام شد ؛
اجرای طرح گلخانه‌ای پیش رس کردن انگور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار