اباذری: تمام هدفم قهرمانی تیم ملی کاراته در لیگ جهانی ترکیه بود

ملی پوش کاراته گفت: قرعه سختی داشتم، اما تمام هدفم قهرمانی تیم ملی در لیگ جهانی کاراته وان ترکیه بود.

اباذری: تمام هدفم قهرمانی تیم ملی کاراته در لیگ جهانی ترکیه بودصالح اباذری ملی پوش کاراته کشورمان در گفتگو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد رقابت‌های لیگ جهانی کاراته بیان کرد: سطح رقابت‌های لیگ کاراته وان بسیار بالا است چرا که در هر وزن ۶۴ نفر برتر جهان می‌توانند شرکت کنند. در این دوره از رقابت‌ها قرعه سختی داشتم، اما زمانی که به مرحله فینال رسیدم تمام هدفم قهرمانی تیم ملی در رقابت‌های لیگ جهانی کاراته ترکیه بود که خوشبختانه با کسب مدال طلا به این موفقیت دست یافتم.

او ادامه داد: در این دوره از مسابقات ابتدا حریفانی از کرواسی و هلند را شکست دادم و در مبارزه سوم خود برابر هم تیمی خودم مهدی عاشوری به پیروزی رسیدم و در نیمه نهایی با نماینده ترکیه مبارزه کردم و راهی فینال شدم. کادر فنی تیم به من گفته بودند در صورتی که موفق به کسب مدال طلا شوم تیم ملی قهرمان لیگ جهانی می‌شود و من هم با همین انگیزه برابر حریف هلندی خودم قرار گرفتم و خوشبختانه توانستم با شکست این حریف به موفقیت تیم ملی کمک کنم.

دارنده مدال طلا جهان در مورد داوری این دوره از مسابقات بیان کرد: در تمام رشته‌های ورزشی اشتباه داوری وجود دارد و کاراته هم از این موضوع مستثنی نیست. در مجموع داوری در این دوره از رقابت‌ها خوب بود و حتی زمانی که برابر حریفی از کشور میزبان قرار گرفتم داوران عادلانه قضاوت کردند.

او در مورد حریفان حاضر در این دوره از لیگ جهانی کاراته گفت: با یکی دو تا از حریفان ام قبلا مبارزه کرده بودم، اما با بیشتر آن‌ها برای اولین بار بود که مبارزه می‌کردم. زمانی که برای نخستین بار مسابقه می‌دهیم شانس پیروزی بیشتر است چرا که حریفان شناختی از ما ندارند، اما در رقابت‌های آینده باید تکنیک‌های بیشتری را به کارم اضافه کنم تا آنالیز آن‌ها از عملکردم باعث شکست من نشود.

اباذری در مورد مسابقات قهرمانی آسیا عنوان کرد: هنوز شرایط انتخابی تیم ملی برای این مسابقات مشخص نشده است و در صورتی هم که نتوانم از افراد ثابت تیم ملی برای این رقابت ها باشم به نظر کادر فنی احترام می‌گذارم و برای ملی پوشان در قهرمانی آسیا آرزوی موفقیت می‌کنم.

او بیان کرد: در حال حاضر به عنوان ورزشکار ثابت تیم ملی دانشجویان انتخاب شدم و در رقابت‌های دانشجویان جهان شرکت می‌کنم و امیدوارم که در این مسابقات نیز بتوانم با قرار گرفتن روی سکو‌های قهرمانی برای تیم ملی ایران افتخار آفرینی کنم.

اباذری تصریح کرد: شناخت چندانی از حریفانم در مسابقات دانشجویان جهان ندارم و گمان می‌کنم از نظر سنی از حریفان ام کوچکتر باشم، اما تمام تلاشم را برای کسب مدال طلا در این دوره از مسابقات به کار می گیرم.

دارنده نشان طلا جهان در مورد مسابقات لیگ جهانی آلمان که شهریورماه برگزار می شود گفت: در این مسابقات سهمیه مستقیم المپیک ۲۰۲۰ توکیو توزیع می‌شود و از این نظر کار برای کاراته کاران سخت است چرا که تمام ورزشکاران برای کسب سهمیه به این مسابقات می‌آیند و پیروزی در برلین کار دشواری است که امیدوارم ملی پوشان ما بتوانند با موفقیت در آلمان حضور در المپیک توکیو را قطعی کنند.

انتهای پیام/

اظهارات اباذری در مورد لیگ جهانی کاراته وان ترکیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار