در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اعلام آمادگی کمیته امداد برای دریافت فطریه روزه داران

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران گفت: کمیته امداد آماده دریافت زکات فطریه، صدقات و سایر وجوهات شرعی شهروندان است.

اعلام آمادگی کمیته امداد برای دریافت فطریه روزه دارانمحسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اعلام اینکه این نهاد با ایجاد ایستگاه‌های ثابت و سیار در همه مناطق استان برای جمع آوری وجوهات شرعی مردمی آمادگی لازم را دارد، اظهار کرد: بیشترین میزان فطریه و وجوهات شرعی در کل کشور در استان و به خصوص شهر تهران جمع آوری می‌شود.

ولیئی با بیان اینکه زکات فطریه در 5 مورد هزینه می‌شود، گفت: نخستین محل هزینه کرد زکات فطریه روزه داران کمک به درمان بیماران صعب العلاج است.

وی گفت: تامین جهیزیه، کمک هزینه تامین مسکن خانواده‌ها و یا وثیقه مسکن، تهیه سبدهای کالایی و رفع نیازهای معیشتی و در نهایت تامین نان و معیشت خانواده از دیگر موارد مصرف و هزینه فطریه‌های مردمی است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با بیان اینکه فطریه هر منطقه ای در همان منطقه باید هزینه شود، گفت: تامین هزینه‌ها و میزان کمک‌های کمیته امداد به افراد زیر پوشش به میزان پرداخت زکات فطریه ساکنان همان منطقه بستگی دارد و زکات جمع آوری شده از هیج منطقه ای در نقطه دیگر هزینه نخواهد شد.

ولیئی با تاکید بر اینکه به جز زکات فطریه، کفاره نیز از جمله مهمترین وجوهات شرعی است که در اختیار کمیته امداد قرار می گیرد، گفت: برای توزیع کفاره در بین مدد جویان باید این وجوه تبدیل به گندم، برنج و نظایر آن شود، به همین منظور سال گذشته حدود 200 میلیون تومان ماکارونی بین خانوارهای تحت پوشش توزیع شد و امسال نیز در صورتی که کارخانجات تولید ماکارونی 50 درصد تخفیف اعمال کنند، 200 میلیون تومان ماکارونی خریداری و توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار