۶۴ تن رب‌گوجه‌فرنگی غیر بهداشتی در شهرستان دیر معدوم شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: ۶۴ تن رب‌گوجه‌فرنگی غیر بهداشتی در شهرستان دیر پس از طی مراحل قانونی معدوم شد.

۶۴ تن رب‌گوجه‌فرنگی غیر بهداشتی در شهرستان دیر معدوم شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد آخوندی در حاشیه امحا ۶۴ تن رب‌گوجه‌فرنگی غیربهداشتی در روستای شهنیا بخش بردخون اظهار داشت: با همکاری دادستان شهرستان دیر و نیروی انتظامی ۶۴ تن رب‌گوجه‌فرنگی غیربهداشتی در روستای شهنیا معدوم شد.

وی افزود: این مقدار رب‌گوجه‌فرنگی فاقد هرگونه شرایط، مشخصات و مجوز‌های بهداشتی است و به صورت فله در بشکه‌های ۲۰۰ لیتری جاسازی شده بود.

وی اضافه کرد: پس از نمونه‌برداری توسط کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر و اخذ استعلام‌های لازم از سازمان غذا و دارو، شبکه دامپزشکی، جهاد کشاورزی و اداره صنعت معدن و تجارت، غیرقابل مصرف انسانی و دامی و صنعتی تشخیص و با حکم دادستان معدوم شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: ۲۰ تن از این محموله در محل کارگاه و در حال بارگیری توسط کارشناسان بهداشت محیط این شبکه بهداشت و درمان شناسایی و توقیف شد و ۴۴ تن دیگر نیز که بارگیری و توسط دو دستگاه تریلر در حال انتقال آن به یکی از استان‌های همجوار بود توسط پلیس‌راه خورموج کشف و توقیف شد.

وی اضافه کرد: محموله رب‌گوجه‌فرنگی توقیفی توسط پلیس راه خورموج نیز جهت نگهداری تا حصول نتایج آزمایشگاهی به محل کارگاه در روستای شهنیا انتقال یافته بود که پس از اعلام نتایج آن با حکم دادستان معدوم شد.

آخوندی با اشاره به نقش مردم در ایجاد امنیت غذایی و ارتقای سطح سلامت جامعه گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

وی تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان با انجام بازدید‌های مستمر از مراکز تهیه، توزیع و نگهداری مواد غذایی با هرکسی که امنیت غذایی مردم را به مخاطره اندازد بدون اغماض برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/م

۶۴ تن رب گوجه‌فرنگی غیربهداشتی در بردخون امحا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.