برای افزایش جذب نخبگان در دانشگاه‌ها صورت گرفت ؛

تشکیل شبکه دانشگاهی خراسان رضوی

رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی گفت : شبکه دانشگاهی خراسان رضوی برای افزایش جذب نخبگان در دانشگاه‌ها تشکیل شده است .

تشکیل شبکه دانشگاهی خراسان رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید سعیدرضا احمدی زاده در نشست فرهنگی - معنوی نخبگان و استعداد‌های برتر خراسان رضوی افزود: شکل گیری شبکه دانشگاهیخراسان رضوی برای افزایش جذب نخبگان در دانشگاه‌ها از اقدامات خوب پارسال حوزه رسیدگی به نخبگان استان بود.

وی با اشاره به اقدامات بنیاد نخبگان خراسان رضوی در سال گذشته ادامه داد: خوشبختانه در این مدت با تعریف جوایز نخبگان حوزوی در کنار جوایزی که برای نخبگان دانشگاهی تعریف شده است ، بستر لازم برای ارتباط بیشتر حوزه و دانشگاه شکل گرفت.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی تصریح کرد:جذب 10 نفر از نخبگان در دانشگاه‌های خراسان رضوی ، بررسی 15 درخواست بنگاه اقتصادی برای جذب 550 نفر از نخبگان در طرح‌های تولیدی این بنیاد و فراهم شدن زمینه حضور نخبگان برای به نتیجه رسیدن طرح‌های اقتصادی از دستاورد حوزه نخبگان خراسان رضوی بوده است.

احمدی زاده گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تربیتی، ایجاد استارت اپ‌های مختلف در حوزه‌های اقتصادی بویژه سوغات، حمایت طرح شهر ریاضی، معرفی اساتید برتر و نخبه دانشگاهی، به روزرسانی بانک اطلاعاتی نخبگان استان، برگزاری اردو‌های جهادی نخبگان، جشنواره فناوری آب و بازچرخانی با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد از برنامه‌های نخبگان خراسان رضوی در یک سال گذشته است.

وی آغاز اجرای طرح "شهید احمدی روشن" را از برنامه‌های مهم امسال بنیاد نخبگان خراسان رضوی اعلام کرد و افزود: در این طرح 120 نفر از دانشجویان نخبه علاقه‌مند به اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی شناسایی و به اساتید دانشگاه معرفی می‌شوند سپس چند طرح تحقیقاتی از سوی استاد به دانشجویان نخبه با اعتبار لازم ارائه می‌شود تا دانشجویان با اجرای هدفمند آن بتوانند ضمن مهارت آموزی، خود را توانمند سازند.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی تصریح کرد: دراین طرح به هر استاد 50 تا 100 میلیون تومان اعتبار داده می‌شود تا با عرضه آن‌ها به دانشجویان نخبه برای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی بتوان شبکه سازی در حوزه کار اقتصادی را با حضور نخبگان شکل داد.

علی باغدار دلگشا مشاور استاندار خراسان رضوی در امور جوانان نیز در این نشست گفت: تدوین کلیات اساسنامه مجمع مشورتی جوانان استان تا ماه آینده به اتمام می‌رسد.
 
 
انتهای پیام// ج.ر
 
 
 
 
 

تشکیل شبکه دانشگاهی خراسان رضوی برای افزایش جذب نخبگان در دانشگاه‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.