ایتالیا سفیر فرانسه را احضار کرد

انتقاد پاریس از سیاست‌های مهاجرتی رم موجب احضار سفیر فرانسه در ایتالیا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی انتقاد‌های پاریس از سیاست مهاجرتی رم، سفیر فرانسه در ایتالیا به وزارت امور خارجه این کشور احضار شد.

پیش از این فرانسه از ایتالیا به دلیل نپذیرفتن مهاجران غیرقانونی انتقاد کرده بود. 

تنش در روابط رم-پاریس پس از آن آغاز شد که دو روز پس از سرگردانی کشتی آکواریوس، که بیش از ۶۰۰ مهاجر آفریقایی تبار را از آب‌های مدیترانه نجات داده است و ایتالیا حاضر به پذیرش آن‌ها نشد، این کشتی روانه اسپانیا شد.

فرانسه به دلیل آنکه در این زمینه واکنشی نشان نداد به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. ژان ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه، در توجیه این اقدام در پارلمان فرانسه گفت سواحل اسپانیا در مقایسه به سواحل فرانسه به ایتالیا بسیار نزدیک‌تر است.

او گفت: ما به طور رسمی از ایتالیا می‌خواهیم در دیدگاه‌های خود تجدید نظر کند و مهاجرانی را که در انتظار پذیرش از سوی ایتالیا در کشتی به سر می‌برند بپذیرد.

نخست وزیر ایتالیا هم در واکنش به این اظهارات فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات فرانسه در مورد مسئله کشتی آکواریوس بسیار تعجب‌آور است و نشان‌دهنده بی‌اطلاعی فرانسه از حوادث واقعی است. ایتالیا نمی‌تواند از کشوری درس ریاکاری بگیرد که همواره زمانی که بحث مهاجرت پیش می‌آید به آن پشت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
همه جای دنیا وجدان دارن غیر از افراطیا
آخرین اخبار