سازمان پزشکان بدون مرز خطاب به کشور‌های اروپایی: نپذیرفتن مهاجران کشتی آکواریوس پیروزی نبود

سازمان پزشکان بدون مرز پس از اینکه ایتالیا و مالت از پذیرفتن مهاجران نجات یافته از ساحل لیبی امتناع کردند آن‌ها را به اسپانیا منتقل می‌کند.

سازمان پزشکان بدون مرز خطاب به کشور‌های اروپایی: نپذیرفتن مهاجران کشتی آکواریوس یک پیروزی نبودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه اعلام کرد امتناع اروپا از پذیرفتن صد‌ها مهاجری که در برزخ مدیترانه در تله افتاده بودند یک پیروزی نبود. ایتالیا و مالت اجازه ندادند کشتی «آکواریوس» که متعلق به پزشکان بدون مرز است و ۶۲۹ مهاجر را از ساحل لیبی نجات داده در این دو کشور لنگر بیاندازد.

پس از اینکه سازمان‌های بشردوستانه هشدار دادند که جلوگیری از لنگر انداختن این کشتی ممکن است عواقب وحشتناکی به دنبال داشته باشد اسپانیا این مهاجران را پذیرفت. با این حال سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد این اقدام اسپانیا کافی نیست و سران کشور‌های اروپایی باید برای حمایت از کشور‌هایی که در پذیرفتن مهاجران پیشرو هستند، پیش‌قدم شوند.

یکی از مسئولان حاضر در کشتی آکواریوس گفت: «جلوگیری از تخلیه مهاجران این کشتی یک پیروزی به حساب نمی‌آید بلکه واکنشی اشتباه به نبود مسئولیت پذیری و تقسیم نکردن مسئولیت‌ها بین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا است. همه کشور‌ها باید برای مدیریت مهاجرانی که وارد ایتالیا می‌شوند تلاش کنند و به سکوت خود پایان دهند».

دو کشتی ایتالیایی قرار است مهاجران را به بندر ولنسیا در اسپانیا انتقال دهند. این یعنی مهاجرانی که چندین روز روی دریا بوده اند حالا باید چهار روز دیگر در کشتی‌های پر ازدحام و در شرایط بد آب و هوایی به سوی اسپانیا حرکت کنند. پزشکان بدون مرز اعلام کرده اند این مهاجران که شامل ۱۱ کودک و ۷ زن باردار می‌شوند باید فوراً از کشتی پیاده شوند و گزینه بهتر این است که این مهاجران در نزدیک‌ترین ساحل تخلیه و از آنجا به اسپانیا یا کشور‌های دیگر منتقل شوند.

یکی از مسئولان سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید تا زمانیکه افرادی در مدیترانه غرق می‌شوند وظیفه دارد برای نجات آن‌ها تلاش کند، اما حالا که اجازه تخلیه به مهاجران داده نشده است کشتی آکواریوس برای رساندن آن‌ها به اسپانیا مجبور است از محدوده‌ی ساحل لیبی فاصله بگیرد و کار امدادرسانی‌اش متوقف می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار