ورود موج جديد آوارگان به ايتاليا

در ادامه از سرگیری ورود موج جدیدی از مهاجران به ایتالیا، صدها نفر از طریق دریا وارد این کشور شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  تلویزیون رای نیوز، در ادامه از سرگیری ورود موج جدیدی از مهاجران به ایتالیا، ۴۰۰ نفر از آن‌ها از طریق دریا وارد این کشور شدند. 

توقف روند ورود مهاجران به ایتالیا به پایان رسید. بر همین اساس، طی بیست و چهار ساعت اخیر به حدود چهارصد نفر از آن‌ها در دریای مدیترانه امداد رسانی شده است.  

طی روز‌های جشن میلاد حضرت مسیح (ع)، ساعت به ساعت به تعداد مهاجرانی که تصمیم به عزیمت از سواحل کشور‌های آفریقایی و رساندن خود به ایتالیا گرفتند، افزوده می‌شود.

بر همین اساس، در فاصله زمانی بیست و پنجم و بیست و ششم ماه دسامبر سال ۲۰۱۷، تعداد چهارصد نفر از مهاجران، در دریا نجات داده شده اند. سازمان مردم نهاد اسپانیایی و کشتی‌های پرواکتیوا اوپن آرمز و آکوآریوس تنها کشتی‌هایی هستند که به عملیات امداد و نجات (مهاجران) در آب‌های بین المللی ادامه می‌دهند.  

بدین ترتیب، در شرایط بد آب و هوایی و امواج خروشان دریا، یک کشتی نظامی نیز در عملیاتی جداگانه، اقدام به نجات جان مسافران چهار قایق کرد. عملیات نجات مسافران این قایق‌ها از طلوع آفتاب شروع شد و تا شب ادامه داشت.  

مقابله با قاچاق انسان نیز که در مرکز توافق به عمل آمده میان دولت‌های ایتالیا و لیبی بود، شیوه‌های مسافرت (مهاجران) را تغییر داده است.

بر همین اساس، در واقع قاچاقچیان انسان هزینه نقل و انتقال مهاجران را تا چهارصد یورو برای هر نفر کاهش داده اند.  

در واقع، در پی تفاهم مارکو مینیتی وزیر کشور ایتالیا با دولت طرابلس (در خصوص مقابله با قاچاقچیان) و در ادامه نیز جابجایی‌های خطرناک مهاجران از طریق دریا که همین موضوع موجب سخت‌تر شدن عملیات امداد و نجات شده، موجی از انتقاد‌ها توسط احزاب مختلف و برخی از سیاست مداران متوجه مینیتی شده است.  

همزمان با این موضوع، مسیر انسانی انتقال مهاجران نیز باز شده است، به طوریکه در تاریخ بیست و دوم ماه دسامبر سال ۲۰۱۷، صد و شصت نفر از آن‌ها از مراکز نگهداری در لیبی، به طور قانونی به ایتالیا انتقال داده شدند.

 

انتهای پیام/

 

ورود صد‌ها آواره به ایتالیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار